Stats

Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου 2013

Αντιστοιχίσεις Τμημάτων ΤΕΙ

Μετά τη γνώμη της ολομέλειας της Α.ΔΙ.Π. που ελήφθη στην αριθμ.109/31-10-2013 συνεδρίαση της και διαβιβάστηκε στο υπουργείο Παιδείας στις 04-11-2013 εγγράφως από τον  Πρόεδρο της Αρχής, ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, υπέγραψε τις αντιστοιχίσεις Τμημάτων όλων των ΤΕΙ της χώρας. Για να δείτε τις αντιστοιχίσεις κάνετε κλικ εδώ.
esos

Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2013

Μια σπαρακτική ιστορία: «Μαμά, πάρε μας σπίτι! Δε θα πεινάσουμε ποτέ ξανά, στο υπόσχομαι»

- Η Huffington Post δημοσιεύει μια συγκλονιστική ιστορία
- Μητέρα που έχει αναγκαστεί να αφήσει τα παιδιά της σε οικοτροφείο της Καλλιθέας τα βλέπει να την παρακαλούν να μην τα αφήσει
- «Δε θα ζητήσουμε ποτέ ξανά φαγητό» λέει το κοριτσάκι της
- Unicef: Περισσότερα από 600.000 στην Ελλάδα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας

Μια μητέρα που αναγκάστηκε να αφήσει τα παιδιά της σε παιδικό οικοτροφείο στην Καλλιθέα. Ένα παιδί, που γαντζώνεται από τη φούστα της μαμάς του και υπόσχεται να μην πεινάσει ξανά, αρκεί να μην την αφήσει.

Τρίτη, 5 Νοεμβρίου 2013

Ερμηνεία απόφασης του ΣτΕ για τα ιδιωτικά Σχολεία από τον υφυπουργό Παιδείας

Συνήθως όταν έχουμε τέτοιου είδους διενέξεις το δικαστήριο κοιτάει ποιος βλάπτεται πιο πολύ από μια τέτοια διένεξη.
Ερμηνεία απόφασης του ΣτΕ για τα ιδιωτικά Σχολεία από τον υφυπουργό Παιδείας
Τη δική του ερμηνεία για το πώς το ανώτατο δικαστήριο, το ΣτΕ , κατέληξε στην απόφαση της αναστολής εφαρμογής της Εγκυκλίου του υπουργείου Παιδείας για τα ιδιωτικά σχολεία , έδωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Κεδίκογλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή  του ΚΚΕ    Νικολάου Καραθανασόπουλου.
Συγκεκριμένα ο κ. υφυπουργός είπε:
Α.Όπως γνωρίζετε, η ισχύς της Εγκυκλίου του υπουτγείου παιδείας για τα Ιδιωτικά Σχολεία έχει ανασταλεί με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το δικαστήριο, λαμβάνοντας υπόψη τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών, έκρινε ότι ως προς τους εκπαιδευτικούς ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων η Εγκύκλιος δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί μέχρι την οριστική κρίση της υπόθεσης. Όπως ξέρετε -χωρίς να είμαι νομικός- συνήθως όταν έχουμε τέτοιου είδους διενέξεις το δικαστήριο κοιτάει ποιος βλάπτεται πιο πολύ από μια τέτοια διένεξη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν το Υπουργείο ήταν και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί. Είναι λογικό να πλήττονται περισσότερο ή να κινδυνεύουν, αν θέλετε, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί. Άρα, είπε ότι «αναστέλλω την απόφαση μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεση».
Β.Πολλοί έσπευσαν να ερμηνεύσουν αυτή την εξέλιξη ως θρίαμβο της ΟΙΕΛΕ. Θα μου επιτρέψετε να είμαι πιο ψύχραιμος και απλώς να υπενθυμίσω ότι η απόφαση επί της αίτησης αναστολής σε καμία περίπτωση δεν προεξοφλεί την τελική κρίση του δικαστηρίου για τη νομιμότητα της εν λόγω Εγκυκλίου.

Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013

Το υπουργείο για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία και τα βιβλία

Γραπτή απάντηση του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου, σχετικά με   τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία και τα ξενόγλωσσα βιβλία, διαβίβασε το  υπουργείο Παιδείας στη Βουλή, ύστερα από ερώτηση Βουλευτών του ΚΚΕ.
Για να δείτε την απάντηση του υφυπουργού Παιδείας κάνετε κλικ εδώ
Για να δείτε την ερώτηση κάνετε κλικ εδώ
esos

Το ωράριο, οι διακοπές και οι αργίες των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία του εξωτερικού

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της κυβέρνησης η υπουργική απόφαση που ορίζει το ωράριο, τις διακοπές και τις αργίες των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε εκπαιδευτικές μονάδες ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης του εξωτερικού. Για να ανοίξετε το ΦΕΚ κάνετε κλικ εδώ
esos

ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ: Από σήμερα 1η Νοεμβρίου οι αιτήσεις για τις 10.000 θέσεις

Από σήμερα 1η Νοεμβρίου έως  και την 10η Δεκεμβρίου θα πρέπει οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους για την διεκδίκηση των 4.890 προφερόμενων θέσεων για Προπτυχιακές Σπουδές και 5.110 για Μεταπτυχιακές, για το ακαδημαϊκό έτος 2014−2015 (συνολικά 10.000 θέσεις για προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα).
 Η δημόσια και ανοικτή προς το κοινό ηλεκτρονική κλήρωση των υποψηφίων φοιτητών του ΕΑΠ για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013 στα γραφεία του Ε.Α.Π. στη Πάτρα, Πάροδος Αριστοτέλους 18, Περιβόλα Πατρών (κτίριο Διοίκησης).
ΟΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΑΠ
1. Πρόσκληση για την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος Φοιτητών σε 6 Προπτυχιακά και 26 Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών.

2. Πρόσκληση για την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος Υποψηφίων Μεταπτυχιακών Φοιτητών - Μελών εκπαιδευτικού προσωπικού ΑΤΕΙ με προσωποπαγή θέση και Εργαστηριακών Συνεργατών που δεν κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο ειδίκευσης - στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ.

3.
Πρόσκληση για την Εκδήλωση Ενδιαφέροντος Φοιτητών - Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες - σε 6 Προπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Ειδικότερα:

Μαθηματικοί από την κούνια

"Δώρο" εκ γενετής φαίνεται πως είναι το μαθηματικό μυαλό σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βελτιώσουμε τις επιδόσεις και την κατανόηση μας, κάποιες ιδιαίτερες μαθηματικές ικανότητες είναι ένα συγγενές χάρισμα κι όχι έμφυτο.

Ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), έκαναν μαθηματικά και νοητικά τεστ με 48 νήπια ηλικίας έξι μηνών, τα οποία επανέλαβαν μετά από τρία χρόνια.

Τα παιδάκια που κατά τον έκτο μήνα της ζωής τους μπορούσαν να διακρίνουν ανάμεσα στις δέκα και στις 20 κουκίδες σε μια οθόνη υπολογιστή, ήσαν αυτά επίσης που στην ηλικία των 3,5 ετών είχαν καλύτερες επιδόσεις στις απλές πράξεις της αριθμητικής (πρόσθεση, αφαίρεση, διάκριση μεταξύ μεγαλύτερων και μικρότερων αριθμών κ.α.).

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ορισμένα νήπια έχουν μια έμφυτη ικανότητα με τους αριθμούς, κάτι που τους συνοδεύει στην υπόλοιπη ζωή τους. Μάλιστα, η ικανότητα αυτή εμφανίζεται να υπάρχει άσχετα από το δείκτη νοημοσύνης (IQ) του παιδιού και τις επιδόσεις του στα μη αριθμητικά τεστ.

Οι μελετητές διευκρινίζουν πάντως ότι τα νέα ευρήματα δεν αποδεικνύουν πως η δεξιότητα με τους αριθμούς είναι απολύτως έμφυτη, καθώς, όπως είπε, ήδη στον έκτο μήνα ζωής, έχουν υπάρξει άφθονες ευκαιρίες περιβαλλοντικών επιρροών πάνω στις μαθηματικές ικανότητες ενός παιδιού.

Οι επιστήμονες γενικά συμφωνούν ότι η μαθηματική ικανότητα είναι πολύπλοκη και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Το πόσο ικανός στα μαθηματικά θα γίνει ένας ενήλικας, εξαρτάται π.χ. από το πόσο καλή είναι η μνήμη του, από το αν έχει καλούς δασκάλους στα μαθηματικά και, φυσικά, από το πόσο εξασκείται σε αυτά.

Εκτός από τους ανθρώπους, διάφορα ζώα (αρουραίοι, μαϊμούδες, πουλιά, ψάρια κ.α.) δείχνουν μια εγγενή ικανότητα να διακρίνουν ανάμεσα σε ομάδες αντικειμένων ανάλογα με το μέγεθός τους. Έτσι, για παράδειγμα, ορισμένα ζώα μπορούν να συσχετίσουν τον αριθμό των ήχων που ακούνε, με τον αριθμό των αντικειμένων που βλέπουν, ενώ άλλα, ακόμα και όταν έχουν πολλές επιλογές μπροστά τους, είναι σε θέση να διαλέξουν εκείνο το δοχείο που περιέχει τα περισσότερα τρόφιμα.

Αυτή η βασική έμφυτη ικανότητα αντίληψης των μεγεθών και των αριθμών θεωρείται ότι βοήθησε τους πρωτόγονους ανθρώπους να επιβιώσουν, καθώς διέκριναν αν τα ζώα που τους κυνηγούσαν, ήσαν πολλά ή λίγα.

news.gr

Σε ξεχωριστό Πεδίο τα Παιδαγωγικά

Aλλαγές για τους υποψηφίους που επιθυμούν να εισαχθούν στα Παιδαγωγικά Τμήματα θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2015-16, σύμφωνα με τον τελευταίο νόμο του υπουργείου Παιδείας για την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση διεξάγονται, μετά την απόλυση του μαθητή από το Λύκειο, σε πανελλαδικό επίπεδο με θέματα από την εξεταστέα ύλη της τάξης αυτής που προκύπτουν: α) κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας και β) κατά ποσοστό 50% από κεντρική επιτροπή εξετάσεων.
Σε ξεχωριστό Πεδίο τα Παιδαγωγικά
Οι μαθητές της Γ' Τάξης Ημερησίου και Δ' Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου με την έναρξη του σχολικού έτους και όχι αργότερα από την 20ή Σεπτεμβρίου επιβεβαιώνουν οριστικά την Αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού που έχουν υποβάλει στη σχολική τους μονάδα προ της λήξεως του προηγούμενου διδακτικού έτους.

Bεβαίωση αντί για πάσο

Με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας γνωστοποιεί στους πρωτοετείς φοιτητές ότι μπορούν αντί για πάσο να χρησιμοποιούν βεβαίωση επιτυχίας μέχρι και τις 30 Νοεμβρίου για να τύχουν των εκπτώσεων στις τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο στην ανακοίνωσή του οι νεοεισαχθέντες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, που δεν έχουν ακόμη εγγραφεί στα Πανεπιστήμια, λόγω δυσχερειών στη λειτουργία των Ιδρυμάτων τους και συνεπώς δε διαθέτουν ακαδημαϊκή ταυτότητα ή βεβαίωση εγγραφής, μπορούν από τις 30 Οκτωβρίου 2013 να χρησιμοποιούν Βεβαίωση Επιτυχίας, για την καταβολή μειωμένου εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Για την χορήγηση της Βεβαίωσης Επιτυχίας, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να προσέρχονται προσωπικά ή μέσω νομίμως εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου, στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται το Λύκειο αποφοίτησης ή εξέτασής τους, με τον οκταψήφιο κωδικό υποψηφίου για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την αστυνομική ταυτότητα ή το διαβατήριό τους.

Οι νεοεισαχθέντες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δύνανται να χρησιμοποιούν τη Βεβαίωση Επιτυχίας για την καταβολή μειωμένου εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς, έως και τις 30 Νοεμβρίου 2013.Για την αναγνώριση του δικαιώματος καταβολής μειωμένου κομίστρου, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει οπωσδήποτε να φέρουν, κατά τη μετακίνησή τους με τα μέσα μεταφοράς εκτός από τη Βεβαίωση Επιτυχίας και την αστυνομική τους ταυτότητα.

Στην περίπτωση μετακίνησης από την έδρα της σχολής στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους με τα υπεραστικά ΚΤΕΛ οι νεοεισαχθέντες θα πρέπει να αποδεικνύουν τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους με οποιοδήποτε στοιχείο.

news

Μόλις 30,9 % των Ελλήνων κατέχει πανεπιστημιακό τίτλο

Αντιμέτωπο με σειρά προκλήσεων βρίσκεται το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, το οποίο έχει πληγεί από τις μνημονιακές πολιτικές, όπως επισημαίνεται σε σχετική έκθεση της Κομισιόν.

Σύμφωνα με τις συστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η χώρα μας καλείται να διασφαλίσει ευρύτερη πρόσβαση και να βελτιώσει την ποιότητα στην προσχολική εκπαίδευση. Επίσης, θα πρέπει να αυξήσει τη συμμετοχή σε προγράμματα δια βίου μάθησης και να αντιμετωπίσει τις γεωγραφικές ανισότητες στις εκπαιδευτικές παροχές. Ζητείται ακόμη να γίνουν σοβαρές προσπάθειες για την ένταξη μη προνομιούχων κοινωνικών ομάδων (μεταναστών, Ρομά) στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Από την έκθεση προκύπτει ακόμη ότι το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες είναι μεγαλύτερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ ακόμη πιο ανησυχητική είναι η κατάσταση μεταξύ των παιδιών μεταναστών. Πολύ μικρότερη του κοινοτικού μέσου όρου είναι και η συμμετοχή στην προσχολική εκπαίδευση, ενώ το ποσοστό των Ελλήνων κατόχων τίτλων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι μόλις 30,9% με μέσο κοινοτικό όρο 35.7% το 2012.

Πάντως, θετικό στοιχείο είναι ότι το ποσοστό πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου πριν από την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μειώθηκε το 2012 στο 11.4% από 15.5% το 2006 και πλέον βρίσκεται κάτω από τον μέσο όρο της Ε.Ε.

Ημερησία

Πρόγραμμα 30oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας

Αποτελέσματα Β΄ κατανομής σε ΕΠΑΣ και ΙΕΚ υπουργείου Τουρισμού

Διενέργεια δειγματοληπτικού ελέγχου για τις ειδικές περιπτώσεις υποψηφίων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013

Δείτε εδώ την εγκύκλιο με τα σχολεία που έχουν επιλεγεί για την διενέργεια του δειγματοληπτικού ελέγχου των υποψηφίων για τις ειδικές περιπτώσεις.
panelladikes24


Αποτελέσματα επιτυχόντων - αποτυχόντων για τις εισαγωγικές εξετάσεις του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ. για το ακαδημαϊκό έτος 2013 - 2014

Εισαγωγή στο Λιμενικό Σώμα μόνο με Πανελλήνιες

Ανοιχτό το σενάριο δημιουργίας ειδικών σχολών κατάρτισης Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής. Τι δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας για τις σαρωτικές αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Μετά την προοπτική δημιουργίας σχολών ιδιωτικής Ναυτικής Επαγγελματικής Κατάρτισης και Επιμόρφωσης (ΝΕΚΕ) από το 2014 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προσανατολίζονται στην ίδρυση την ίδια χρονιά και ξεχωριστής Ακαδημίας Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι να εισέρχονται μέσω της διαδικασίας των Πανελληνίων Εξετάσεων, όπως γίνεται και στην Ελληνική Αστυνομία.

Υποβολή αίτησης για τα προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ ακαδημαϊκού έτους 2014-2015