Stats

Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Πανελλαδικές: Θέματα - Λύσεις και Σχόλια στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γ Λυκείου 2015-2016

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
2015-2016
Σχόλια:

• Γενική εκτίμηση:
Τα φετινά θέματα στο σύνολό τους βρίσκονται απολύτως εντός της εξεταστέας ύλης, είναι σαφή, επιστημονικά ορθά χωρίς παρερμηνείες. Το περιεχόμενο τους καλύπτει το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Χαρακτηρίζονται «βατά» ως προς τα 3 πρώτα θέματα και κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας στο 4ο θέμα.
Η διάρκεια εξέτασης των 3 ωρών είναι επαρκής για την πλήρη ανάπτυξη όλων των θεμάτων από τους μαθητές.
• Εκτίμηση ανά θέμα:
Θέμα 1ο
Το 1ο θέμα είναι αναμενόμενο, αφού περιέχει ορισμούς και αποδειξεις προτάσεων μέσα από το σχολικό βιβλίο. Οι ερωτήσεις του τύπου Σωστό-Λάθος είναι στο «κλίμα» του σχολικού βιβλίου και του ψηφιακού σχολείου και δεν απαιτούν ιδιαίτερο κόπο.


Θέμα 2ο
Το 2ο θέμα χαρακτηρίζεται «βατό», απαιτεί βασικές υπολογιστικές δεξιότητες και «προσομοιάζει» σε μεγάλο βαθμό με αντίστοιχης δυσκολίας θέματα που περιέχονται στο σχολικό βιβλίο και στο ψηφιακό σχολείο.
Συγκεκριμένα για τα υποερωτήματα του 2ου θέματος:
Β1: Υπολογιστική διαδικασία-βατό στο επίπεδο του σχολικού βιβλίου.
Β2: Υπολογιστική διαδικασία-βατό στο επίπεδο του σχολικού βιβλίου.
Β3: Υπολογιστική διαδικασία-βατό στο επίπεδο του σχολικού βιβλίου.
Θέμα 3ο
Το 3ο θέμα χαρακτηρίζεται βατό» απαιτεί υπολογιστικές και κατανόηση των εννοιών των συνόλων και των πιθανοτήτων. Συγκεκριμένα για τα υποερωτήματα του 3ου θέματος:
Γ1: Βατό-στο επίπεδο του σχολικού βιβλίου.
Γ2: Βατό-στο επίπεδο του σχολικού βιβλίου.

Γ3 (α) Θέμα με απαιτήσεις στην κατανόηση και τον χειρισμό των νόμων των πιθανοτήτων.
(β): Θέμα με απαιτήσεις στην κατανόηση και τον χειρισμό των νόμων των πιθανοτήτων.
Θέμα 4ο
Το 4ο θέμα χαρακτηρίζεται «απαιτητικό» αλλά με διαβάθμιση στα υποερωτήματά του
Συγκεκριμένα για τα υποερωτήματα του 4ου θέματος:
Δ1: Παρόμοιο θέμα έχει ζητηθεί και στο παρελθόν. Βατό.
Δ2 : Παρόμοιο θέμα έχει ζητηθεί και στο παρελθόν. Μέτριας δυσκολίας.
Δ3: Παρόμοιο θέμα έχει ζητηθεί και στο παρελθόν.Μέτριας δυσκολίας, απαιτεί κατανόηση εννοιών των κλάσεων.
Δ4: Παρόμοιο θέμα έχει ζητηθεί και στο παρελθόν.Μέτριας δυσκολίας, απαιτεί κατανόηση των μέτρων θέσεων και διασποράς και ευχέρεια στις αριθμητικές πράξεις.
Δ5. Καλή κατανόηση της θεωρίας καθώς σχετικής εφαρμογής του βιβλίου:Μέτριας δυσκολίας.
• Σύγκριση με θέματα παλαιοτέρων ετών:
Στην σύγκριση των θεμάτων με τα αντίστοιχα των παλιαοτέρων ετών το 2ο και 3ο θέμα χαρακτηρίζονται ευκολότερα από τα αντίσοιχα περσινά και το 4ο θέμα σε όμοιο γενικό επίπεδο με της προηγούμενης χρονιάς. Σαφώς είναι ευκκολότερα από πέρσι συνολικά.
Καραγιάννης Ιωάννης,
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων
http://blogs.sch.gr/…/%CE%9B%CE%A5%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3-…

ΕΜΕ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΜΑΪΟΥ 2016
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ειδικά Σχόλια
   Θέμα Α:
   Θεωρία
   Θέμα Β:
   Ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης.
   Θέμα Γ:
   Εξετάζεται μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου των Πιθανοτήτων.
   Επισημαίνουμε ότι αν ο υποψήφιος δεν απαντήσει σωστά στο ερώτημα Γ1 τότε θα έχει πρόβλημα στην επιτυχή
   αντιμετώπιση των επόμενων ερωτημάτων και ενδεχομένως να δημιουργηθεί θέμα στην ισότιμη βαθμολόγηση
   των υποψηφίων.
   Θέμα Δ:
   Με πολλά ερωτήματα εξετάζεται μεγάλο μέρος του κεφαλαίου της Στατιστικής.
Γενικά Σχόλια
  • Tα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας
  • Η εξέταση θεωρείται μέτριας δυσκολίας για τους απόφοιτους. Οι μαθητές που εξετάζονται φέτος για πρώτη φορά θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες σε επιμέρους ερωτήματα.
Irakleios Marios προς ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
Άσκηση 7 ομάδας Α σχολικού βιβλίου για 3ο Θέμα
Πιστεύω εδώ θα την πατήσουν αρκετοί μαθητές... , τουλάχιστον για τα επόμενα ερωτήματα έπρεπε να δοθεί ο δειγματικός χώρος ή να το βρουν χωρίς δενδροδιάγραμμα για να προχωρήσουν για τα επόμενα οι μαθητές


Μανώλης Αποστολάκης
Τα θέματα απευθυνόταν σε παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν Παιδαγωγικά κτλ και να διδάξουν τα βασικά στα παιδιά μας στο δημοτικό. Ευτυχώς η επιτροπή δεν έψαξε τον επόμενο Γκαους. Και έχω φοβόμουν το τρίτο θέμα με το δεντροδιαγραμμα μην κάνουν κάποιο λάθος. Μου φαίνεται φέτος οι παγίδες ήταν στο τρίτο και όχι στο τέταρτο θέμα.
Thanasis Kopadis
Στο ύψος των περιστάσεων τα θέματα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας σήμερα. Βατά και χωρίς την υπερβολή του συνδυασμού κεφαλαίων που θα δημιουργούσε πολλά προβλήματα στα παιδιά των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Ελπίζω τα κορίτσια μου να τα έχουν πάει πολύ καλά emoticon smile Άλλωστε, πώς θα γίνουν καλές δασκάλες και νηπιαγωγοί, αν δε ξέρουν να παραγωγίζουν μια συνάρτηση

Panos Gribaviotis
Επιστρέψαμε σε θέματα επιπέδου 2000 τώρα που τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας είναι μόνο για τη θεωρητική κατεύθυνση. Αφού πρώτα οδήγησαν την πλειοψηφία στην επιλογή Βιολογίας με τα θέματα παλαιοτέρων ετών. Συγχαρητήρια.
Προσοχή στο Θέμα Γ όπως ανέφερε και ο φίλος Kakanos Giannis αν δεν κάνεις το δενδροδιάγραμμα χάνεις ολόκληρο το Θέμα.
Kakanos Giannis
Σε συνέχεια των θεμάτων των μαθηματικών των Ανθρωπιστικών σπουδών σήμερα. Διαχειρίσιμα θέματα, με ένα ατόπημα σοβαρό. Το Γ Θέμα είναι δείγμα της απειρίας της επιτροπής. Όποιος δεν κάνει το δενδροδιάγραμμα στο Γ1(και θα είναι πολλοί) χάνει ΟΛΟ ΤΟ ΘΕΜΑ....... κρίμα για τα παιδιά......

Mathematica
νομίζω ότι σήμερα δεν θα βγεί κανείς στεναχωρημένος από την αίθουσα!!!

Οσο τραγικο αυτο που γινοταν τα τελευταια χρονια με τα θεματα αλλο τοσο τραγικο τα σημερινα θεματα!!! Πρεπει να γινεται διαβαθμιση δυσκολιας για να ειναι αξιοπιστη η αξιολογηση!!! Τα διαβαζα και γελαγα... Πιο απλα δεν γινεται... ΘΕΜΑ Α-Β-Γ-Δ το ενα πιο ευκολο απο το αλλο...

Τα θέματα είναι μια χαρά. Επιτέλους είναι μάθημα γενικής που πλέον το δίνουν παιδιά μόνο θεωρητικής και δεν είναι και πολλά. Έτσι πρέπει να είναι τα θέματα να μην τρομάζουν τα παιδιά. Εξετάσεις είναι να δούμε ποιός έχει διαβάσει και κατανοήσει κάποιες έννοιες όχι να βγάλουμε μαθηματικά ταλέντα όπως τα προηγούμενα χρόνια που το μάθημα κάθε χρόνο και πιο δύσκολο. Ναι το δ να είναι λίγο πιο δύσκολο αλλα μέχρι εκεί.

Με δεδομένη την ομάδα προσανατολισμού που απευθύνοταν τα θέματα εκτιμώ ότι ήταν σχετικά απλά! Ας μην ξεχνάμε ότι σε αυτήν την εξέταση δεν συμμετείχαν παιδιά από την Θετική ή τεχνολογική κατεύθυνση!!! Ήταν παιδιά Μ Ο Ν Ο θεωρητικής!!! Γι αυτά τα παιδιά τα θέματα ήταν και πάλι απλά εκτιμώ! Η αλήθεια είναι ότι θα επιθυμούσα μία μεγαλύτερη κλιμάκωση στη δυσκολία. Αυτό δεν το είδα πουθενά δυστυχώς... Νομίζω ότι από την αρχή μέχρι το τέλος όλα είχαν σχεδόν την ίδια δυσκολία. Ιδίως το Θέμα Γ το κάνεις σχεδόν εισαγωγικό μάθημα στις πιθανότητες της Α' Λυκείου, σε ό,τι αφορά το Γ1 ! ! ! Αυτό ουσιαστικά δεν το καταχωρώ στα θετικά των σημερινών θεμάτων και ίσως να είναι και το μόνο μεμπτό σημείο της εξέτασης!

Όντως τα θέματα καλά για τα παιδιά της θεωρητικής.
Θα μπορούσε να υπάρχει βέβαια έστω και ένα συνδυαστικό θέμα.
Στο Γ θέμα ( που υπάρχει σε γνωστο βοήθημα της Α λυκείου ), πράγματι μας νοιάζει η σειρά γέννησης ως προς το φύλο κι όχι προς την ηλικία.

1. Στο Β1 πιστεύω ότι έπρεπε να ζητάει να βρούμε τα τοπικά ακρότατα (και όχι τα ακρότατα) της f.
2. Στο θέμα Γ νομίζω ότι είναι υπερβολική η εισαγωγή "Μεταξύ των οικογενειών με 3 παιδιά επιλέγουμε τυχαία μια οικογένεια", θα μπορούσε να είναι πιο απλά "Από μια οικογένεια που έχει 3 παιδιά".
3. Αν δε βρεις σωστά το δειγματικό χώρο του Γ1, τότε είναι δύσκολο να αξιολογηθούν οι απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα.
Αν δεν τον βρεις τότε δεν απαντάς σε τίποτα από τα παρακάτω ερωτήματα.

μια χαρά ηταν τα θέματα. οτι πρεπει, καθώτι απευθύνονται μονο σε μια ομάδα υποψηφίων
κάλυπτουν το σύνολο της ύλης και ήταν ξεκάθαρα χωρις ασάφειες
νομίζω ότι φετος ήταν μια καλή χρονιά όσον αφορά τα θέματα

Θέλω να προσθέσω άλλη μια παρατήρηση που προέκυψε στο θέμα Γ από σκεπτικό μαθητή. Η έκφραση "τα εξετάζουμε και ως προς τη σειρά γέννησής τους" μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση: Μαθητής θεώρησε ότι αν η οικογένεια έχει 3 αγόρια τότε μας ενδιαφέρει η σειρά που αυτά γεννήθηκαν. Δηλαδή τα συμβολίζει Α1Α2Α3 και δημιουργεί τις 3άδες Α1Α2Α3, Α2Α1Α3 κ.ο.κ.... και το ίδιο κάνει πχ Α1ΚΑ2 αν η οικογένεια έχει 2 αγόρια κλπ
Η σύγχυση είναι στο τι εννοείς με την λέξη "σειρά" Την χρονολογική σειρά που γεννήθηκαν τα παιδιά; τότε έχει δίκιο ο μαθητής!
Θα έπρεπε να διευκρινίζεται ότι αφορά την χρονολογική σειρά που παρατηρήθηκαν τα φύλα των παιδιών και όχι τα παιδιά αυτά καθεαυτά!


lisari
Επιστρέψαμε σε επίπεδο δυσκολίας στα θέματα του 2000. Έλειπε το συνδυαστικό ερώτημα όπως είχαμε προβλέψει από χθες το βράδυ και προτείναμε στο διαγώνισμα προσομοίωσης της ομάδας.

Θέματα:


Λύσεις:



https://app.box.com/s/uf8ikuw0k437dzpbme3shb9f4lgtv5r8


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου