Stats

Κυριακή, 22 Μαΐου 2016

Πανελλαδικές: Θέματα - Λύσεις και Σχόλια στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ Λυκείου 2015-2016

ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
2015-2016



Πληροφορίες για την βαθμολόγηση:
1. Δεν κόβονται μόρια από τα σχήματα του Α θέματος. Αν δηλαδή ένας μαθητής στο Α1 ή στο Α3 δεν κάνει το σχήμα δεν θα έχει απώλεια μορίων.
2. Στη γραφική παράσταση του Β4. απαιτείται και η χάραξη της y=1.
3. Στα ερωτήματα Γ2 και Γ4 το μεγαλύτερο ποσοστό αποτυχίας στα γραπτά.



Σχόλια:

ΟΡΟΣΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΘΕΜΑ Α: Bατό
ΘΕΜΑ Β: Θέμα απλό χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Απαιτεί βασικές γνώσεις του διαφορικού λογισμού
ΘΕΜΑ Γ: To ερώτημα Γ1 είναι απλό. Για τα ερωτήματα Γ2 , Γ3  πρέπει οι μαθητές να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή.
Το ερώτημα Γ4 είναι αναμενόμενο.
ΘΕΜΑ Δ: Θέμα ιδιαίτερης προσοχής ,για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.
Γενική εκτίμηση: Διαβαθμισμένο. Εύκολη συλλογή 50 μορίων.
Ευκολότερο από το περσινό.

lisari
Πολύ σχολικό βιβλίο! Υπάρχει διαβάθμιση και αρκετά βατά τα θέματα μέχρι το 16...

Τι μας άρεσε...

1) Ότι είδαμε προτάσεις  - ιδέες - ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο (7/σελ. 200, 1/σελ. 278, 11/σελ. 340 που τις προτείναμε την προηγούμενη μέρα πριν τις εξετάσεις!! Συγχαρητήρια στους εισηγητές για το τόλμημα! Ελπίζουμε να συνεχιστεί αυτή η λογική!

2) Μας άρεσαν η κλιμάκωση των θεμάτων, αν και το Γ θέμα αρκετοί το θεωρούν πιο δύσκολο από το Δ.

3) Δεν υπήρχε κάποιο ερώτημα αρκετά δύσκολο που να χρειάζεται μια ειδική μεθοδολογία. Το Γ4 είχε λογική που καλυπτόταν από όλα τα βιβλία βάσης που κυκλοφορούν στο εμπόριο. 

4) Ο μέτριος μαθητής έγραφε το 12 με 14 κατά τη γνώμη εύκολα (αν είχε διαβάσει τις παραπάνω ασκήσεις του σχολικού βιβλίου). 

5) Η δύσκολη σκέψη - ιδέα βρισκόταν στο σχολικό βιβλίο (δείτε Γ2).

Τι δεν μας άρεσε...


1) Τα θέματα ήταν μονότονα! Δηλαδή αρκετά μονοτονία και κυρτότητα σε όλα τα ερωτήματα! Ποια είναι η εξήγηση; Για να κατασκευάσει κάποιος ασκήσεις που να πιάνει όλο το εύρος της ύλης πρέπει να είναι πολύ έμπειρος και να έχει σκεφτεί αρκετό καιρό κάποιες ιδέες. 

2) Έλειπαν τα εξής:

α) Διαφορικές εξισώσεις (αν και ζούμε και χωρίς αυτές...)
β) Εμβαδόν επίπεδου χωρίου (απίστευτο που δεν είδαμε ερώτημα με εμβαδόν)
γ) Υπολογιστικό ολοκλήρωμα (αν αρχική συνάρτηση δεν έβαλαν, υπολογιστικό όχι και εμβαδάν τίποτα τότε τι έβαλαν από ολοκληρώματα;;) 
δ) Σύνθεση
ε) Αντίστροφη συνάρτηση
στ) Δίκλαδη συνάρτηση
ζ) Υπαρξιακά θεωρήματα (κανένα και τίποτα!). Όντως έχει παραγίνει τα τελευταία χρόνια με τα ξ αλλά κατέχουν ένα μεγάλο μέρος στο βιβλίο οπότε όταν δεν τίθεται κανένα θεώρημα σε κανένα ερώτημα συρρικνώνεται και άλλο η ύλη... Μήπως του χρόνου τα αφαιρέσουμε και αυτά λόγω της υπέρμετρης ασκησιολογίας που επικρατεί; 
η) Ρυθμός μεταβολής - πρόβλημα μεγιστοποίησης - ελαχιστοποίησης κ.τ.λ (που φυσικά δεν μας στεναχώρησε ούτε και αυτό)

3) Δεν ήταν πρωτότυπα, δεν είδαμε κάποια ιδιαίτερη σκέψη - ιδέα.

Τελικά η αρχική μου άποψη ότι οι μαθητές εύκολα θα πιάσουν το 16 με διαψεύδει. Το διαπίστωσα όταν επικοινώνησα με κάποια εξεταστικά κέντρα φυσικών αδυνάτων, με Φροντιστήρια από όλη την Ελλάδα (από Καβάλα μέχρι Κρήτη) και με αρκετούς συναδέλφους...

Τελικά φοβάμαι ότι  κερδίσαμε μερικά αλλά χάσαμε περισσότερα. Από τη μία τα θέματα υστερούσαν στην πρωτοτυπία, από την άλλη ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και έβαλαν το Σχολικό Βιβλίο στο επίκεντρο της μάθησης. Εδώ το ζύγι, ο καθένας θα το βάλει όπου θέλει...

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Τα ευκολοτερα θεματα μαθηματικων των 12 τελευταιων ετων,τουλαχιστον!!!

ΒΑΚΑΛΗΣ
Τα θέματα των μαθηματικών είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Είναι η πρώτη χρονιά που ζητήθηκε σχεδιασμός γραφικής παράστασης και ίσως κάποιοι μαθητές συναντήσουν δυσκολίες σε αυτό. Το θέμα Δ ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό και απευθυνόταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Διασκεδαστικά Μαθηματικά
Θέμα Α: Θεωρία.
Θέμα Β: Πολύ απλό θέμα διαφορικού λογισμού.
Θέμα Γ: Τα Γ1, Γ2 είναι στη φιλοσοφία των ασκήσεων και εφαρμογών του σχολικού και θεωρούνται βατά ερωτήματα. Το Γ3 θεωρείται επίσης βατό και το Γ4 μέτριας δυσκολίας.
Θέμα Δ: Το Δ1 είναι βατό θέμα που συνδυάζει γνώσεις από διάφορα κεφάλαια της ύλης. Το Δ2 είναι ένα βατό θέμα πάνω στις συναρτήσεις και τον διαφορικό λογισμό. Το όριο του Δ3 είναι αρκετά βατό καθώς είναι προφανής ο τρόπος επίλυσης (κριτήριο παρεμβολής). Η ανίσωση που ζητείται να αποδειχθεί στο Δ4 είναι επίσης βατή.
Σε γενικές γραμμές θα χαρακτήριζα τα θέματα ως τα ευκολότερα της τελευταίας 15ετίας.
Η βάση πιάνεται και από τους ελάχιστα προετοιμασμένους, το 15 πιάνεται εύκολα από έναν μέτριο μαθητή και οι καλά προτετοιμασμένοι θα διακυμανθούν από 18-20. Θα έχουμε αρκετά 20άρια. Τα θέματα αδικούν τους πολύ καλά προετοιμασμένους και ταλαντούχους μαθητές, οι οποίοι δεν θα καταφέρουν να διακριθούν. Πάντως η διαβάθμιση των θεμάτων ήταν ικανοποιητική και τα θέματα κάλυπταν σχετικά μεγάλο μέρος της ύλης, προσωπικά περίμενα και Rolle και αντίστροφη και Bolzano που έλλειπαν από το διαγώνισμα.
Ο σχολιασμός είναι του συναδέλφου N. Theodoraki.

Θέματα χωρίς εκπλήξεις και βατά για τους προετοιμασμένους μαθητές κρίνονται σε γενικές γραμμές αυτά των Αρχαίων Ελληνικών, ενώ ανάλογες είναι και οι εκτιμήσεις και για τα θέματα των Μαθηματικών, τα οποία μάλιστα θεωρούνται σε γενικές γραμμές πιο εύκολα από πέρυσι.
Στα Μαθητικά, όλα τα θέματα κρίνονται απλά και αναμενόμενα - και πάντως ευκολότερα από πέρυσι - εκτός από το τέταρτο που απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία.

Για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, κρίθηκαν από εκπαιδευτικούς και υποψηφίους τα θέματα των Μαθηματικών. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα θέματα δεν έκρυβαν κάποια παγίδα και έως το δέκα μπορούσαν να γράψουν οι περισσότεροι υποψήφιοι. Για μεγαλύτερες βαθμολογίες, υπήρχε βαθμός δυσκολίας.

Sofia Dionysopoulou
Διαβάζω από το πρωί στο Internet εκτιμήσεις συναδέλφων ότι τα θέματα ήταν βατά. Να θυμίσω ότι δεν γράφουν οι μαθηματικοί εξετάσεις αλλά τα παιδιά όπου μέσα σε 3 ώρες πρέπει να φέρουν στη μνήμη τους όλη την ύλη των μαθηματικών με τις άπειρες λεπτομέρειες, να καταπολεμήσουν το άγχος τους και να βρουν τις παγίδες. Θα ήταν λοιπόν πρέπον να προσέχουμε τι γράφουμε στο διαδίκτυο , γιατί τα διαβάζουν παιδιά που έχουν δουλέψει όλη τη χρονιά και παρόλο αυτά σήμερα δεν έγραψαν και έχουν στενοχωρηθεί..

Μαθηματικό στέκι
Δεν θέλω να δω γκρίνιες για τα σημερινά θέματα! Συγχαίρω την επιτροπή για τις επιλογές της (ειδικά το Β θέμα, ήταν βούτυρο στο ψωμί, τα Γ και Δ αντάξια εξετάσεων, χωρίς εξάρσεις) και εύχομαι σε όλους καλά αποτελέσματα από την σημερινή εξέταση. Πάμε για τα επόμενα τώρα, το σημερινό ήταν ΕΝΑΣ σταθμός.

Thanasis Xenos
Normal θέματα, χωρίς ακροτητες


Το πρώτο δείγμα προφορικών δείχνει πάνω κάτω ότι πάνω από δώδεκα θα είναι Όπως περσυ

Νετρίνο Φροντιστήριο
Ένας δεύτερος σχολιασμός για τα Μαθηματικά Προσανατολισμού
Πολλές φορές κρίνουμε τα θέματα στα Μαθηματικά με λάθος τρόπο. Τότε έρχονται οι μαθητές μας και μας υποχρεώνουν σε μια άλλη ματιά.
Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι φετινοί απόφοιτοι έχουν προετοιμαστεί με ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΎΛΗ και επομένως είναι άστοχες οι συγκρίσεις σε σχέση με τα θέματα προηγουμένων ετών.
Π.χ, να μην συγκρίνουμε σε σχέση με τα προβλήματα που θα δημιουργήσει στους μαθητές το Θέμα Β με Θέματα Γ της ανάλυσης άλλων ετών αλλά -όσο είναι εφικτό- σε αντιστοιχία με τη δυσκολία που τους δημιουργούσε το Θέμα Β των μιγαδικών.
Άρα απόψεις του στυλ "τα πιο εύκολα θέματα της δεκαετίας" είναι παντελώς άστοχες, τελείως αβάσιμες και το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να προκαλέσουν απογοήτευση στους σκληρά δοκιμαζόμενους μαθητές.
Τα σημερινά θέματα έχουν τελικά δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από όσα ίσως αναμέναμε οι διδάσκοντες και η ακριβής εικόνα θα αποτυπωθεί την ώρα που θα ανακοινωθούν τα στατιστικά (σε κανένα μήνα περίπου).
Επομένως, συμβουλεύουμε τους μαθητές να μην ασχολούνται περισσότερο και να συνεχίσουν την προσπάθειά τους με τα υπόλοιπα μαθήματα. Ταμείο στο τέλος...
Σ.Τ.

Άγγελος Παλαμούτης
Για να κλείνουμε το σημερινό. Διαβάζω πως τα θέματα ήταν βατά. Συμφωνώ. Ήταν βατά για εμάς, όχι για τους μαθητές. Παραπέμπω στην ανακοίνωση της ΕΜΕ. Ξεχνάμε τη σημερινή εξέταση και ετοιμαζομαστε για την επόμενη.

Ευαγγελία Λώλη
Θέματα βατά βασισμένα στο σχολικό,κλιμακωτής δυσκολίας μεν,ευκολότερα απο τα περσινα δε.Υπηρχαν λεπτομέρειες στο θέμα 4 που θα δυσκόλεψαν υποψηφίους,ήθελαν λεπτούς χειρισμούς.

Giannis Kareklas
Αφου ολοι εχουν κανει εκτιμηση των θεματων ας κανουμε και μεις μια
1) Ακομα και το Α θεμα εχει ενα δυσκολο θεωρημα ( καμια δικαιολογια αν δεν γραφτει) και ενα δυσκολο σλ
2) Το δευτερο θεμα επρεπε να βγει αερα αλλα αρκετοι ζοριστηκαν στα σημεια καμπης ( αμαρτιες Α λυκειου)
3) Το τριτο θεμα ειχε το γ1 και το γ3 σχετικα απλα ( ηθελαν δουλιτσα) και τα γ2 γ4 να ειναι ιδιαιτερα απαιτητικα
4)'Το τεταρτο θεμα ειχε ερωτηματα που ολα αν τα ειχες ασκηση για το σπιτι θα βγαινανε αλλα στις εξετασεις ζορισαν πολυ γιατι πιεζε ο χρονος.
Ακριβως εκει ειναι και η ενσταση μου σε εκτιμησεις για ευκολα και βατα θεματα.Τα θεματα αυτα θα εχουν τα ιδια στατιστικα με περυσι και εξαιτιας των τεσσαρων μαθηματων θα οδηγησουν σε πτωση βασεων , αν και τα υπολοιπα μαθηματα συνχισουν στο ιδιο μοτιβο



Σπυρος Λελεντζης

Γιάννη, θεωρώ ότι τα θέματα κυμαίνονται στο επίπεδο δυσκολίας του 2013! Κατά την άποψη μου, νούμερο 2 δυσκολίας από όλα τα θέματα των εξετάσεων όλων των ετών. Ας περιμένουμε τα αποτελέσματα τέλος Ιουνίου!!!

Soukaras Takis

Επιτρέψτε μου, να διαφωνησω. Τα θεματα δεν ηταν δυσκολα. Ισα ισα απουσιαζαν δυσκολες εφαρμογες των υπαρξιακων θεωρηματων (αρνητικο για το ευρος καλυψης υλης-θετικο για το επιπεδο δυσκολιας). Επισης δεν ειχαμε καποιο περιεργο τρικακι ή γενικοτερα καποια "πρωτοτυπια" που πολλες φορες εχει ξαφνιασει τους μαθητες. Θεματα που χανεις σε πολλα σημεια μορια αλλα βλεπεις και 100αρια ειναι θεματα ΟΚ. Ηταν θεματα που απαιτουσαν ψυχραιμία, καλή γνώση των βασικών τεχνικών, ευχέρεια στους υπολογισμούς και συνδυαστική σκέψη.

Ανδρέας Λύκος
Θέματα Μαθηματικών...
Θέμα Β: πολύ καλό θέμα, εξετάζει τις βασικές γνώσεις των μαθητών στον διαφορικό λογισμό (επιτέλους ζητήθηκε και γραφική παράσταση συνάρτησης (Β4)).
Θέμα Γ: Ίσως δυσκολότερο συνολικά και από το θέμα Δ! Τα ερωτήματα Γ2 και Γ4 έχουν δυσκολίες και σίγουρα δυσκόλεψαν και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Αν και το Γ1 είναι σχετικά απλό οι περισσότεροι μαθητές, ίσως, δεν πάρουν το σύνολο των μορίων.
Θέμα Δ: Λιγότερο απαιτητικό από ολά σχεδόν τα παλαιότερα Δ θέματα. Ωστόσο, τα Δ2α και κυρίως το Δ3 ήταν αρκετά απαιτητικά.
Γενικά σχόλια: Ίσως, λίγο ευκολότερα από το επίπεδο των θεμάτων της τελευταίας πενταετίας. Ωστόσο, οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές (όχι άριστοι, αλλά επιμελείς με πολλές σχολικές μαθηματικές γνώσεις και με κάποιο μαθηματικό ταλέντο) θα κινηθούν (για μία ακόμη χρονιά) ανάμεσα στο 14-17. Απλά, αναρωτιέμαι: σε αυτό θα έπρεπε να στοχεύουν οι όποιοι θεματοδότες και τελικά η πολιτεία;

Tasopoulos Vasilis
ΒΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕ ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΗ ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΟ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ.
ΣΑΦΩΣ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟ ΠΕΡΥΣΙ ΙΣΩΣ ΤΑ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΩΝ.
ΧΩΡΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΒΑΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΥΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.
ΝΟΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ Δ' ΛΕΙΠΕΙ ΤΟ ΚΑΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙ Ο ΑΡΙΣΤΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ...

Γιωργος Αποστολου
 Τα σημερινά θέματα, είναι πολύ ποιο λογικά και σε δυσκολία και σε έκταση, σε σχέση μ' αυτά των προηγουμενων ετών. Σωστά διαβαθμισμένα, επιτρέπουν στον μαθητή να πάρει μονάδες και από τα 4 θέματα, χωρίς ιδιαιτερα προβλήματα. Παρόλα αυτά όμως κρύβουν κάποιες παγίδες που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή, καθώς επίσης αφήνουν μεγάλα τμήματα της ύλης που δεν εξετάζονται...

ΕΜΕ
Μαθηματικά Προσανατολισμού (Νέο σύστημα) Κατεύθυνσης (παλαιό σύστημα)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΝΙΑΙΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΜΑΪΟΥ 2016

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ (ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ειδικά Σχόλια
   Θέμα Α:
   Θεωρία
   Θέμα Β:
   Ελέγχονται βασικές γνώσεις της Ανάλυσης.
   Θέμα Γ:
   Εξετάζεται μεγάλο μέρος της Ανάλυσης με ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας.
   Τα ερωτήματα Γ2, Γ4 θα   δυσκολέψουν αρκετούς υποψήφιους.
   Θέμα Δ:
   Η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση της θεωρίας και αυξημένη μαθηματική ικανότητα.
   Η πλήρης αιτιολόγηση των ερωτημάτων Δ2β και Δ3 απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ευχέρεια σε λεπτούς χειρισμούς
   και απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Γενικά Σχόλια
  • Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης.
  • Ο διατιθέμενος χρόνος για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων ήταν οριακός.
  • Τα ερωτήματα παρουσίαζαν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία.
  • Ένας μεγάλος αριθμός ερωτημάτων έχει σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο
        Παρότι οι φετινές εξετάσεις δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες με τις περσινές, τα θέματα είναι
παρόμοιας δυσκολίας  με τα αντίστοιχα περσινά.


Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
     Ο Πρόεδρος                                                                                            Ο Γενικός Γραμματέας
      Νικόλαος Αλεξανδρής                                                                                   Ιωάννης Τυρλής
Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς                                         Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σχολια ΟΕΦΕ


https://app.box.com/s/rs90408wpvske1n159yoexxumvzxrqit

Εκτίμηση από τον Σχολικό Σύμβουλο Καραγιάννη Ιωάννη

https://app.box.com/s/l2d0uxjk9vczu2t1gbbgp4lw93cbtjsh

ESOS
Τα θέματα στα Μαθηματικά, που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι, κινούνται στο πνεύμα των τελευταίων ετών, είναι όμως ευκολότερα. Ειδικότερα:
ΘΕΜΑ Α
Θεωρία και προσεγμένη η διατύπωση των Σ-Λ.
ΘΕΜΑ Β
Κλασικό «πρακτικό» θέμα (έχει καιρό να ζητηθεί γραφική παράσταση συνάρτησης).
ΘΕΜΑ Γ
Καλό θέμα. Ήθελε ιδιαίτερη προσοχή το Γ4.
ΘΕΜΑ Δ
Ίσως λιγότερο απαιτητικό από παλαιότερα θέματα Δ. Το Δ1 θυμίζει άσκηση σχολικού βιβλίου.
Τα παραπάνω σχόλια έκανε στο esos η ομάδα εκπαιδευτικών της “Πολύτροπης Αρμονίας”, σχετικά με τα θέματα στο μάθημα των Μαθηματικών (Ημερ.), που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι.

ας δώσει ττο φροντιστήριο που λέει οτι είναι εύκολα τα αποτελέσματα των μαθητών του σενα μήνα για να το δούμε για ποιον είναι εύκολα. Η μόνη σωστή ανακοίνωση είναι της ΕΜΕ. ολα ταλλα για εντυπώσεις που μόνο κακό κάνουν....

http://www.esos.gr/arthra/44060/sto-pneyma-ton-teleytaion-eton-alla-eykolotera-ta-themata-ton-mathimatikon

Σχόλια από http://www.mathematica.gr

τα θέματα από κάθε άποψη ήταν πολύ ωραία. από τα πιο πετυχυμένα των τελευταίων ετών.
σωστή διαβάθμιση, καλή διατύπωση. ειδικά το θέμα Δ ήταν εξαιρετικό για θέμα Δ.
το Β βατό
το Γ για καλούς μαθητές
τα θέματα ήταν δύσκολα με το σωστό επίπεδο δυσκολίας, αυτό που πρέπει για πανελλήνιες

1. Όταν αναφέρομαι σε διαβάθμιση μιλώ ότι το Β θέμα είναι ευκολότερο από το Γ και το Γ λίγο ευκολότερο από το Δ.
2. Τα θέματα δεν έχουν κάποιο απίστευτο υπολογιστικό τρικ (π.χ. 2013), δεν ζητούν από τον μαθητή κάποιον δύσκολο συλλογισμό ούτε απαιτούν πολύ σύνθετη σκέψη και διάφορα κόλπα (π.χ. 2015). Τα θέματα είναι ξεκάθαρα. Το Β θέμα είναι πολύ εύκολο, απλή εφαρμογή γνώσεων. Τώρα τα υπόλοιπα είναι στα πλαίσια του σχολικού και λίγο παραπάνω. Σοβαροί μαθητές που ασχολούνται συστηματικά και διεκδικούν σοβαρές σχολές δεν θα έπρεπε να δυσκολεύτηκαν. Βάζοντας στην εξίσωση ότι μιλάμε και για πεδιά με άγχος, οι καλά προετοιμασμένοι θα διακυμανθούν κυρίως από 18-20 εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων.
3. Περιμένουμε τον σχολιασμό από την Ε.Μ.Ε. και τα στατιστικά του Ιουνίου.
Υ.Γ. Δεν είμαι καθηγητής αλλά φοιτητής και εξεταζόμουν πέρυσι στα πολύ απαιτητικά μαθηματικά κατεύθυνσης, οπότε ξέρω πως είναι να ζείς θέματα από πλευρά μαθητή με άγχος και υπό την πίεση του χρόνου.

Πάντως όσο περνά η ώρα αποκρυσταλλώνεται πιστεύω το ότι παρά την αρχική εντύπωση της βατότητας των θεμάτων , οι υποψήφιοι αντιμετώπισαν δυσκολίες κυρίως διότι υπήρχαν και ερωτήματα θεωρητικά.Θεωρώ ότι η κατανομή των βαθμολογιών θα είναι παρόμοια με την περσινή με ίσως κάποια "μεταφορά" βαθμολογιών από τη ζώνη 7-10 στη ζώνη 10-13.

το Β πιστεύω πολλοί θα την πάτησαν με τη γραφική παράσταση. Προσωπικά με έσωσε το σύνολο τιμων.Νομίζω ήταν f(A)=[0,1)
Θεωρώ το θέμα Γ δυσκολότερο από το Δ, ειδικότερα το Γ2 και Γ4
Στο Δ4 έθεσα u=\ln x Και μετά χρησιμοποίησα μονοτονία.
Επίσης στο Δ2 για την μονοτονία είπα ότι επειδή η f δεν έχει ακρότατα, θα είναι γνησίως μονότονη (χρειάζεται απόδειξη;;) και ύστερα είπα 0<Ï� και f(0)<f(Ï�). Επομένως, η f δεν μπορεί να είναι γνησίως φθίνουσα και επειδή είναι γνησίως μονότονη, ειναι τελικά γνησίως αύξουσα στο \mathbb{R}.

Ευτυχως η εμε το λεει ξεκαθαρα οτι θα δυσκολευτει πολυς κοσμος. Γιατι εδω καποιοι τα λενε ευκολα.

Από τους μαθητές που βγήκαν στο εξεταστικό κέντρο όπου ήμουν επιτηρητής (στα Αρχαία) άκουσα οτι τα θέματα ήταν δύσκολα.
Προφανώς εννοούσαν τα 3ο, 4ο, γιατί τα 2 πρώτα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία.

Τα θέματα δεν ήταν όλα βατά. Δεν είχαν τόσα τρυκάκια και βοηθητικές συναρτήσεις αλλά απαιτούσαν μεγαλύτερη μαθηματική ικανότητα από άλλα χρόνια.
Ένα αρνητικό είναι οι πολλές μονάδες στα Γ2 και Γ4. Πολλοί μαθητές επέμειναν σε αυτά (λόγω πολλών μονάδων) με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο για να πάνε στο Δ.
Πιστεύω πως οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές αλλά όχι με μεγάλες μαθηματικές ικανότητες θα κινηθούν στο 13-16.
Πχ έχω μαθητή που από το Δ θέμα έλυσε μόνο το Δ2 (πήγε με άτοπο Fermat αλλά το άφησε ένα βήμα πριν γιατί δεν μπορούσε να δει το άτοπο) και το Δ3(!), ενώ δεν πρόλαβε το Δ4 και δεν κατάφερε το Δ1. Κυρίως λόγω των συνεχόμενων επιστροφών του στο θέμα Γ.
Επίσης περιμένω και υπολογιστικά λάθη στο θέμα Β και ελλείψεις αιτιολογήσεων από μαθητές που πιστεύουν πως έχουν πάει από καλά εώς πολύ καλά.

Η κατεύθυνση των θεμάτων σωστή. Με προφανείς αναφορές στο σχολικό παρήχθησαν όμορφες ασκήσεις. Τα ολοκληρώματα σχεδόν εξαφανισμένα, όπως στις αρχές του προηγούμενου συστήματος (2000) αλλα εντός ύλης τώρα. Η έντονη χρήση αρχικής συνάρτησης τα τελευταία χρόνια, τα εξοβέλισε. Τα θέματα διαβαθμισμένα, εως το 15. Απο εκεί και πάνω ήθελε δουλειά σε βάθος. Στο 4ο θέμα δεν υπήρχε τύπος συνάρτησης, κόντρα στα κυκλοφορούμενα. Ετσι γίνεται οταν υπάρχει κάτι έκδηλο η επιτροπή στρέφεται, και σωστά, στην αντίθετη κατεύθυνση.

Δεν νομίζω πως κάποιος θα φανταζόνταν τέτοια δομή θεμάτων.
Σχεδόν σε όλα τα θέματα προσομοίωσης κλπ που κυκλοφόρησαν στο 3ο θέμα και στο 4ο έδιναν την συνάρτηση από το 1ο ή το 2ο ερώτημα....
Δεν γίνεται να δουλέψουν οι μαθητές 10 μονάδες στο 3ο και 4ο θέμα χωρίς να έχουν την συνάρτηση.
Δεν έχουν μάθει τέτοια θέματα.Πολλά παιδιά έχασαν χρόνο ψάχνοντας στο 4ο θέμα να υπολογίσουν την f. Κακώς μεν αλλά αυτά
εξετάσαμε.Αν θέμα 3ο είχε μια συνάρτηση και 4ο όπως ήταν θα ξεχώριζε το 16-17 - 18 -19 και 20 .Σήμερα τι ξεχώρισαν ;

Στα Μαθηματικά των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Οικονομίας – Πληροφορικής τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας.
Το ΘΕΜΑ 1 και το ΘΕΜΑ 2 ήταν βατά ενώ το ΘΕΜΑ 3 και το ΘΕΜΑ 4 ήταν απαιτητικά με αρκετές δυσκολίες στα περισσότερα ερωτήματα, λένε οι καθηγητές των φροντιστηρίων Σπουδή στο star.gr.



Θέματα:

https://app.box.com/s/tmahhf2k4gwwiw7kfyy3cf89p51eymhn
Λύσεις 
Όλα τα αρχεία για τα φετεινά Μαθηματικά Προσανατολισμού
https://app.box.com/s/df86dyrlh9wosai03ws5yrrfteffql5m





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου