Stats

Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

Διασκεδαστικά Μαθηματικά: Ανδρέας Πούλος - Τα Μαθηματικά της ... κουζίνας

Διασκεδαστικά Μαθηματικά: Ανδρέας Πούλος - Τα Μαθηματικά της ... κουζίνας

Ανακοίνωση αριθμού εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΑΝΑ ΙΔΡΥΜΑ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ο αριθμός εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2015-2016.
Ο γενικός αριθμός εισακτέων ανέρχεται σε 68.345 θέσεις και αναλυτικά:
- 44.200 θέσεις στα Πανεπιστήμια και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες
- 24.145 θέσεις στα ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Α.Σ.Τ.Ε.
Συγκριτικός Πίνακας Εισακτέων ακαδ. έτους 2014-5 και 2015-6
Ακαδ. έτος Συνολικός αριθμός εισακτέων Πανεπιστήμια ΤΕΙ/ΑΣΠΑΙΤΕ/ΑΣΤΕ
2014-2015 70.305 46.735 23.570
2015-2016 68.345 44.200 24.145
Στον ανωτέρω αριθμό εισακτέων (68.345 θέσεις) δεν συμπεριλαμβάνονται και άρα προστίθενται οι θέσεις εισακτέων:
  1. Για τις Στρατιωτικές Σχολές
  2. Για τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
  3. Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
  4. Οι θέσεις που ορίζονται καθ’ υπέρβαση  του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων για τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, όπως αθλητές με διακρίσεις, Έλληνες του εξωτερικού, αλλοδαποί-αλλογενείς, πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις κλπ.
Με την σχετική Υπουργική Απόφαση που ήδη υπογράφηκε, καθορίζονται οι θέσεις καθ’ υπέρβαση  του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων και η ποσοστιαία κατανομή των θέσεων εισακτέων για το ακαδημαϊκό έτος 2015-6.

Υπαρκτές και ανύπαρκτες συναρτήσεις και σωστή χρήση δεδομένων

Από το γνωστό σε όλους site Διασκεδαστικά Μαθηματικά του εξαιρετικού συναδέλφου Σωκράτη Ρωμανίδη σας παρουσιάζουμε 2 ενδιαφέρουσες εισηγήσεις του Νικ. Ιωσηφίδη (Μαθηματικού-Φροντιστή από την Βέροια)

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Όλα τα θέματα ΟΕΦΕ με τις λύσεις τους σε ένα pdf

Κατεβάστε ελεύθερα αποκλειστικά από εδώ όλα τα θέματα ΟΕΦΕ με τις λύσεις τους σε ένα pdf για τα εξής μαθήματα:
Άλγεβρα Α Λυκείου
Άλγεβρα Β Λυκείου
Μαθηματικά Β Λυκείου
Μαθηματικά Γενικής Γ Λυκείου
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ Λυκείου

30/03/2015 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΓΡΑΠΤΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.

Γίνεται γνωστό στους επιμορφωτές Β' επιπέδου Τ.Π.Ε. ότι δημοσιεύθηκε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη βαθμολόγηση «ηλεκτρονικών γραπτών» επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο των δοκιμασιών πιστοποίησης της Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τους ενδιαφερόμενους επιμορφωτές Β’ επιπέδου είναι η
Πέμπτη 16 Απριλίου 2015.
Πατήστε ΕΔΩ  για να δείτε το πλήρες κείμενο της Πρόσκλησης.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης, στη διεύθυνση: http://b-epipedo2.cti.gr/mis.
Για τυχόν διευκρινίσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα στην υπηρεσία Help Desk της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο στην Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης, στη διεύθυνση: http://b-epipedo2.cti.gr --> (Επιλογή) Υποστηρικτικές Δομές --> (Επιλογή) Help Desk.

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα επανεξετάσει το θέμα με τον αποκλεισμό υποψηφίων με δυσλεξία από τις Στρατιωτικές Σχολές

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα επανεξετάσει άμεσα την απαγόρευση πρόσβασης δυσλεκτικών υποψηφίων στις Στρατιωτικές Σχολές όπως αναφέρετε στο Π.Δ. 11/2014 (ΦΕΚ Α΄ 17/2014) σύμφωνα με το οποίο θα διενεργούνται από φέτος οι υγειονομικές εξετάσεις.
Αυτό δεσμεύτηκε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ήσυχος.
Αναμένονται οι όποιες αποφάσεις για το θέμα και η φετινή προκήρυξη για τις Στρατιωτικές Σχολές.

Προσομοίωση προφορικής εξέτασης την Τετάρτη 1/4 στη Θεσσαλονίκη

Ημερίδα για εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές/τριες, με θέμα «Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, Θεωρητικό Πλαίσιο και Προσομοίωση προφορικής εξέτασης» θα πραγματοποιηθεί  την Τετάρτη 1 Απριλίου 2015 και ώρα 17:00 έως και 20:00, στην αίθουσα του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα θα υλοποιηθεί χωρίς δαπάνη για τους συμμετέχοντες.

Δείτε εδώ το πρόγραμμα της ημερίδας.

panelladikes24

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

Μικρή μείωση για τους φοιτητές από την Ελλάδα στη Μεγάλη Βρετανία

Αυξήθηκαν οι φοιτητές που επιλέγουν Σκωτία και Ουαλία

Χιλιάδες είναι οι Έλληνες που επιλέγουν για τις σπουδές τους χώρες του εξωτερικού παρά την οικονομική κρίση. Η Μεγάλη Βρετανία παραδοσιακά αποτελεί την προσφιλέστερη επιλογή για τους φοιτητές της χώρας μας γεγονός που αποδεικνύεται και από τα στοιχεία του Higher Education Statistics Agency.

Για το 2013-14 ο αριθμός των φοιτητών από την Ελλάδα που σπούδαζαν στη Μεγάλη Βρετανία έφθασε τους 10.670 παρουσιάζοντας μείωση 2% συγκριτικά με το 2012-13. Ωστόσο παρά τη μείωση που σημειώνει ο αριθμός των φοιτητών από την Ελλάδα η χώρας μας βρίσκεται στην 4η θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς τον αριθμό των φοιτητών πίσω από Γερμανία, Γαλλία, Ιρλανδία.

Βιντεομαθήματα από τον Δημήτρη Μοσχόπουλο

Τα επτά κλειδιά που ελέγχουν το Παγκόσμιο Internet

Ο τίτλος του θέματος παραπέμπει σε μυθιστόρημα που αναπτύσσει... θεωρίες συνομωσίας από αυτές που αρέσκονται να κυκλοφορούν πολλοί. Κι όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά και πολύ συγκεκριμένα στην περίπτωση των "επτά κλειδιών που ελέγχουν το Internet". Πρόκειται για πραγματικά κλειδιά που είναι διασκορπισμένα σε διάφορες περιοχές του πλανήτη και τα οποία κατέχουν επτά διαφορετικοί άνθρωποι, στους οποίους τα έχει αποδώσει ο ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα τις ΗΠΑ που είναι υπεύθυνος για την εγχώρηση αριθμητικών διευθύνσεων σε websites και τη μετάφρασή τους στις κανονικές web διευθύνσεις που πληκτρολογούμε καθημερινά, (π.χ. www.digitallife.gr).
Ο James Ball, δημοσιογράφος της αγγλικής The Guardian, πραγματοποίησε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον ρεπορτάζ, σχετικά με το τι είναι αυτά τα "επτά κλειδιά του Διαδικτύου". Για το λόγο αυτό, βρέθηκε στο Los Angeles, έδρα του ICANN, όπου, μάλιστα, είχε την τύχη να παρακολουθήσει από κοντά μία από τις "key ceremonies" που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο, κάτω από πρωτοφανείς συνθήκες ασφαλείας φυσικά, για ευνόητους λόγους.
επτά κλειδιά που ελέγχουν το Internet
Γιατί όμως αυτά τα "επτά κλειδιά" είναι σημαντικά για την ασφάλεια του Διαδικτύου; Για να το αντιληφθεί κανείς αυτό καλύτερα, πρέπει να σκεφτεί πόσο σημαντικό είναι το έργο του ICANN,

Οι προοπτικές εργασίας για 8 παραϊατρικά επαγγέλματα

Πόλο έλξης για χιλιάδες υποψηφίους που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις αποτελούν τα λεγόμενα «παραϊατρικά» τμήματα, καθώς έρευνες δείχνουν πως οι απόφοιτοι έχουν καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας και σε πολλές περιπτώσεις αυξημένες πιθανότητες να βρουν δουλειά σε σχέση με αποφοίτους πιο υψηλόβαθμων σχολών.

Ενα από τα βασικότερα κίνητρα των υποψηφίων οι οποίοι επιλέγουν ως πρώτη προτίμηση τα τμήματα που οδηγούν στα παραϊατρικά επαγγέλματα, είναι ότι έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν με ευοίωνες προοπτικές εργασία στο εξωτερικό.
Ερευνες δείχνουν πως οι απόφοιτοι των λεγόμενων «παραϊατρικών» τμημάτων έχουν καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας και σε πολλές περιπτώσεις αυξημένες πιθανότητες να βρουν δουλειά σε σχέση με αποφοίτο
Ερευνες δείχνουν πως οι απόφοιτοι των λεγόμενων «παραϊατρικών» τμημάτων έχουν καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας και σε πολλές περιπτώσεις αυξημένες πιθανότητες να βρουν δουλειά σε σχέση με αποφοίτους πιο υψηλόβαθμων σχολών.

Νέο εξεταστικό - Πανελλαδικές Εξετάσεις: Δεν είναι δίκαιο να συγκρίνονται επιδόσεις σε διαφορετικά μαθήματα για την εισαγωγή στη ίδια σχολή

Η επεξεργασία του νέου εξεταστικού συστήματος που θα είναι και αυτό προσωρινό, όπως έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση, προχωρά. Η καθυστέρηση είναι μεγάλη, η αγωνία και το άγχος των μαθητών κορυφώνεται και φοβάμαι ότι θα στενοχωρηθούν πολλοί με την ανακοίνωση του νέου σχεδίου, όποιο και αν είναι αυτό.
Το υπάρχον εξεταστικό σύστημα έχει μία βασική αδυναμία: Εισάγονται υποψήφιοι σε σχολές χωρίς να έχουν εξεταστεί στα ίδια μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα δεν είναι δίκαιο, αφού δεν μπορείς να αποκλείσεις κάποιον που έχει ένα μόριο λιγότερο στα 20.000 αν δεν έχει εξεταστεί στα ίδια μαθήματα με αυτόν που τελικά περνά.

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Για τους μαθητές μου της Γ Λυκείου παραθέτω έναν χρήσιμο οδηγό επανάληψης ώστε να είμαστε όλοι σίγουροι ότι δεν θα ξεχάσουν τίποτα.

Πανελλαδικές Εξετάσεις. Διαχείριση θεμάτων για να μην χάσετε μόρια

Ομιλία από την εκδήλωση "Πανελλήνιες 2014" με θέμα την διαχείριση των θεμάτων κατά τη διάρκεια της 3ωρης εξέτασης. Τι πρέπει να κάνουν οι υποψήφιοι για να μην χάσουν μόρια.

Τι ζητούν τα φροντιστήρια από τους μαθηματικούς;

Παρακάτω παραθέτουμε αγγελίες από το http://www.xe.gr για να δείτε τι ζητούν φροντιστήρια και εκπαιδευτικοί οργανισμοί από τους νέους συναδέλφους:

Αγγελία για Μαθηματικό με 5 ευρώ την ώρα!!!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ άνδρας ή γυναίκα για κοπέλα που θα δώσει 2 η φορά πανελλήνιες, δυο φορές την εβδομάδα 5€ την ώρα

Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

Βραβείο Άμπελ σε δύο γίγαντες των μαθηματικών



Τζον Νας και Λιούις Νίρενμπεργκ
Τζον Νας και Λιούις Νίρενμπεργκ
Στον Τζον Νας, τον 86χρονο Αμερικανό μαθηματικό από το Πανεπιστήμιο του Princeton και στον Λιούις Νίρενμπεργκ, τον καναδικής καταγωγής καθηγητή στο Ινστιτούτο Μαθηματικών Επιστημών Courant του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, θα απονεμηθεί, στις 19 Μαΐου στο Όσλο, το φετινό Βραβείο Άμπελ. Πρόκειται για το διεθνές βραβείο – αποκαλείται και Νόμπελ των Μαθηματικών – που απονέμεται κάθε χρόνο από τον Βασιλιά της Νορβηγίας σε έναν ή περισσότερους μαθηματικούς με σπουδαία συνεισφορά στην επιστήμη. Το βραβείο φέρει το όνομα του Νορβηγού μαθηματικού Νιλς Χένρικ Άμπελ (1802-1829) και συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο ύψους 6 εκατ. Νορβηγικών κορόνων, γύρω στα 740.000 ευρώ.

Ολα τα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων στα Mαθηματικά είναι εδώ (ανανέωση 25/3/’15)

Ολα τα θέματα πανελλαδικών εξετάσεων στα Mαθηματικά είναι εδώ (ανανέωση 25/3/’15)

Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2015

Το νομοσχέδιο για την Τράπεζα Θεμάτων, το βαθμό προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο και την αναπλήρωση των χαμένων ωρών λόγω των καταλήψεων

Στο νέο νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της βίας στα γήπεδα που δημοσιοποιήθηκε σήμερα από τον υφυπουργό Αθλητισμού  Σταύρο Κοντονή εντάχθηκαν οι δύο τροπολογίες του υπουργείου Παιδείας που αφορούν:

Α. Την Τράπεζα Θεμάτων
Β. Τον βαθμό προαγωγής των μαθητών στο Λύκειο, και
Γ. Τη διαδικασία κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων .
Μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επεξεργασίας και ψήφισης του Σχέδιο Νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και στην Ολομέλεια της Βουλής.
Τα τρία αυτά θέματα περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου σε δύο άρθρα, τα οποία ορίζουν τα εξής:
Άρθρο 13ο
1. Η παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 4264/2014 (Α΄ 118 ) και την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4275/2014 (Α΄ 149) αντικαθίσταται ως εξής: «3. Οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στην Α΄ τάξη του Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Α΄ και Β΄ Εσπερινού Γενικού Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά και περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός των μαθημάτων της Ερευνητικής Εργασίας και της Φυσικής Αγωγής. Τα θέματα των προαγωγικών εξετάσεων ορίζονται αποκλειστικά από τον διδάσκοντα/τους διδάσκοντες το μάθημα. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα. Η Τράπεζα θεμάτων που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της Οριζόντιας Πράξης 466112 Προγράμματος ΕΣΠΑ δύναται να λειτουργήσει ως προαιρετικό συμβουλευτικό εργαλείο για μαθητές και

Μαίο-Ιούνιο οι εξετάσεις πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.

Γίνεται γνωστό στους εκπαιδευτικούς που έχουν συμμετάσχει στα προγράμματα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και επιθυμούν να πιστοποιηθούν, ότι σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, οι εξετάσεις πιστοποίησης προβλέπεται να διεξαχθούν στο διάστημα Μαΐου – Ιουνίου 2015 (Σαββατοκύριακα), σε Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕΠΙΣ) σε όλη τη χώρα.

Οι δοκιμασίες πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. θα βασιστούν στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε και στις προηγούμενες περιόδους πιστοποίησης, δηλαδή on line εξέταση, η οποία περιλαμβάνει αυτοματοποιημένο (τεστ ερωτήσεων) και μη αυτοματοποιημένο μέρος (ανάπτυξη πλήρους θέματος σχετικού με την εκπόνηση ενός σχεδίου μαθήματος και τον χειρισμό αυτού του σχεδίου στην τάξη). Στην «Πύλη Ενημέρωσης» της Πράξης (ΕΔΩ) διατίθενται δείγματα θεμάτων.
Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις πιστοποίησης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. έχουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν παρακολουθήσει και ολοκληρώσει επιτυχώς το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. (παραδοσιακού μοντέλου ή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης). Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα προγράμματα επιμόρφωσης της παρούσας Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, υπενθυμίζεται ότι προϋπόθεση συμμετοχής τους στην πιστοποίηση, αποτελεί η συμμετοχή τους στις δράσεις «εφαρμογής στην τάξη» και η παρουσία τους στο 90% τουλάχιστον των επιμορφωτικών συνεδριών και υποστηρικτικών συναντήσεων. Επίσης, για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα προγράμματα της 1ης περιόδου εφαρμογής του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης, επιπρόσθετη προϋπόθεση αποτελεί η συμμετοχή τους στις ασύγχρονες δράσεις του προγράμματος (εκπόνηση ασύγχρονων δραστηριοτήτων και εργασιών).

Θερινή ώρα. Πώς και γιατί; Η επιστημονική εξήγηση

Τις πρωινές ώρες της ερχόμενης Κυριακής (29ης Μαρτίου 2015) πριν πάτε για ύπνο μην ξεχάσετε να αλλάξετε την ώρα στα ρολόγια σας γιατί στις 3 το πρωί η χώρα μας και οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες θα λειτουργούν πλέον με «Θερινή Ώρα». Γεγονός που σημαίνει ότι οι κάτοικοι της Ευρώπης πρέπει να προχωρήσουμε τα ρολόγια μας μία ώρα μπροστά, αν και στην Αμερική θα περιμένουν μία ακόμη εβδομάδα αφού εκεί η Θερινή Ώρα αρχίζει την πρώτη Κυριακή του Απριλίου.
Ο θεσμός της θερινής ώρας καθιερώθηκε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1970 όταν τα οξυμένα ενεργειακά προβλήματα μας ανάγκασαν να βρούμε τρόπους εξοικονόμησης της ενέργειας. Σύμφωνα δηλαδή με τον θεσμό αυτόν την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου προσθέτουμε μία πλασματική ώρα στις κανονικές ώρες κάθε ωριαίας ατράκτου την οποία αφαιρούμε και πάλι την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου. Μ’ αυτόν τον τρόπο όταν έχουμε θερινή ώρα ο Ήλιος δύει μία ώρα αργότερα (σύμφωνα με τα διορθωμένα ρολόγια μας) οπότε ελαττώνεται και ο χρόνος που περνάει ανάμεσα στην δύση του Ήλιου και της ώρας που πάμε για ύπνο. Αυτό σημαίνει ότι καταναλώνουμε λιγότερο ηλεκτρικό ρεύμα για τις διάφορες δραστηριότητές μας απ’ ότι αν αφήναμε την ώρα όπως έχει.

Η Επιτροπή που ετοιμάζει τις αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Τέσσερα είναι τα πρόσωπα που απαρτίζουν την κεντρική Επιτροπή και εργάζονται πυρετωδώς στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση των αλλαγών στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που θα ισχύσει από του χρόνου, και θα το «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.

Η Επιτροπή αποτελείται από τους καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
1. Αγγελική Σαπουνά
2. Κατερίνα Τρίμη
3. Γιώργος Μπουγελάκης.
Επίσης συμμετοχή στην Επιτροπή με το ρόλο του Διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Αναπληρωτή υπουργού Παιδείας έχει και ο εκπαιδευετικός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χρήστος Πιλάλης.

Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2015

Φόρμα επικοινωνίας και δηλώσεις Σχολής Καλαμαρί

Παρακάτω παραθέτουμε τους συνδέσμους (links) για τους μαθητές του Καλαμαρί:
1. Φόρμα επικοινωνίας μαθητών, φοιτητών και κηδεμόνων (χωριστή δήλωση από τον καθένα)
να την δηλώσετε όλοι άσχετα με τις υπόλοιπες φόρμες.

2. Εκδρομή μαθητών Β Λυκείου

3. Αγορά Τηλεσκοπίου (6 ευρώ)

4. Διαγωνισμός Λυσίας

5. Ομάδα Stratego

6. Εργασία της α γυμνασίου στα ύψη παραλληλογράμμων και τραπεζίου
http://goo.gl/forms/pfncVYYJhD

7. Διαγωνισμός φωτογραφίας
http://goo.gl/forms/OIMZSv07cA

8. Δωμάτιο απόδρασης
http://goo.gl/forms/dBbDnKpkPd

Γενικές πληροφορίες για την φόρμα επικοινωνίας
α. Αποδέχεστε να σας ενημερώνω για διαγωνισμούς ή άλλα εκπαιδευτικά θέματα κυρίως μέσω email. Να ελέγχετε και τα ανεπιθύμητα μήπως βρεθεί εκεί το email.
β. Σε περίπτωση που θέλετε να διαγραφείτε από τη λίστα στείλτε μου email με τα στοιχεία σας και την επιθυμία διαγραφής και αυτή θα γίνει άμεσα.
γ. Σε περίπτωση αλλαγής κάποιου από τα παραπάνω στοιχεία απλά συμπληρώστε ξανά την φόρμα και ενημερώστε με μέσω email ώστε να διαγράψω την παλιά καταχώρηση. Οι μαθητές π.χ. πρέπει να την υποβάλουν κάθε χρόνο ώστε να ενημερώνουν το τμήμα που αλλάζει.
δ. Για εγγραφές πολλών ατόμων πρέπει να συμπληρώσετε την φόρμα ξανά.
ε. Για οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου.

Τετάρτη, 25 Μαρτίου 2015

Σε πόσους εφήβους αρέσει το σχολείο

Πίεση από το σχολείο αισθάνονται σχεδόν 1 στους 2 εφήβους 15 ετών

Το σχολείο αρέσει σε 2 στους 3 εφήβους (63,3%) όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας ΕΠΙΨΥ « οι έφηβοι και το σχολικό περιβάλλον». Υψηλότερο ήταν το ποσοστό για τα κορίτσια (66,2%) έναντι των αγοριών (60,4%). Η ικανοποίηση από το σχολείο μειώνεται σημαντικά με την ηλικία των εφήβων: έτσι, ενώ οι 11χρονοι έφηβοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από αυτό σε ποσοστό 83,9%, το ποσοστό για τους 13χρονους μειώνεται σε 57,1% και για τους 15χρονους σε 48,9%.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα διαχρονικά, μετά το 2002 καταγράφηκε σημαντική μείωση στο ποσοστό των εφήβων στους οποίους αρέσει το σχολείο με το ποσοστό να σταθεροποιείται, από το 2006 κι ύστερα, περίπου στο 63% . Ωστόσο από το 2010 και μετά, παρατηρείται τάση μείωσης του αριθμού των μαθητών που αναφέρουν ότι δεν τους αρέσει καθόλου το σχολείο.

Στην έρευνα του 2010 καθόλου ικανοποιημένο από το σχολείο είχε δηλώσει το 10.9% των εφήβων ενώ το 2014 το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν τους αρέσει καθόλου το σχολείο έπεσε κάτω από το 10%.

Διημερίδα σχολικών συμβούλων

hmerida sxolikon simvoulon hmerida sxolikon simvoulon 2
Ο μαθηματικός της Σχολής Χαράλαμπος Κ. Φιλιππίδης συμμετείχε στην διημερίδα σχολικών συμβούλων με θέμα: «Διδακτικές προτάσεις και πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών». Σκοπός η προβολή καλών πρακτικών στην εκπαίδευση. Σε μία εκ των δύο εισηγήσεων του είχε και την βοήθεια της μαθήτριας Βερβέρη Χριστίνας της Α΄ Λυκείου στην παρουσίαση της εργασίας.

1η θέση Πανελλαδικά στον διαγωνισμό FameLab

FameLab Final
Η Αναστασία Ντράχα, απόφοιτος του 2014, κέρδισε τον εθνικό διαγωνισμό FameLab, που διοργανώνεται από το British Council, με στόχο την ανάδειξη νέων ταλέντων στην επικοινωνία της επιστήμης και απευθύνεται σε όλους τους επιστήμονες ή ακαδημαϊκούς ηλικίας άνω των 18.
Οι 10 υποψήφιοι (καθηγητές λυκείου και διδάκτορες, 2 από Θεσσαλονίκη και 8 από Αθήνα), που συμμετείχαν στον τελικό, είχαν 3 λεπτά να παρουσιάσουν ένα επιστημονικό θέμα με τρόπο κατανοητό και παραστατικό και κρίνονταν από μια επιτροπή επιστημόνων και ηθοποιών. Η Αναστασία παρουσίασε τη γέννηση και το θάνατο των άστρων και πώς το σύμπαν συνδέεται με εμάς, αφού ουσιαστικά είμαστε φτιαγμένοι από "αστερόσκονη"!
Η απόφοιτός μας θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον Παγκόσμιο αντίστοιχο διαγωνισμό τον Ιούνιο 2015, στα πλαίσια του Cheltenham Science Festival στη Βρετανία.

Τον διαγωνισμό είχε αναλάβει ο μαθηματικός της Σχολής Χαράλαμπος Κ.  Φιλιππίδης.

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2015

Κασπάροφ: Ο 22χρονος «βασιλιάς» της σκακιέρας

Ο Γκάρι Κασπάροφ σε ηλικία 22 ετών και 210 ημερών έγινε και επίσημα ο διάδοχος του Ανατόλι Καρπόφ κατακτώντας τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή στο σκάκι μετά από 22 χρόνια κυριαρχίας του συμπατριώτη του.


Γκάρι Βάινσταϊν, είναι το αληθινό όνομα του ανθρώπου έχει αναμετρηθεί με την σύγχρονη Λερναία Ύδρα, τον ηλεκτρονικό υπολογιστή (Deep Blue). Ο Κασπάροφ έχασε την μια αναμέτρηση κέρδισε την επόμενη αλλά αυτό που τον έκαιγε πάντα ήταν ένα άλλο στοίχημα: «Θέλω να γίνω ο μοναδικός αθλητής στον κόσμο σε όλα τα αθλήματα που θα έχει νικήσει τη γενιά που τον διαδέχεται».

Στατικές εικόνες;

Οι παρακάτω εικόνες είναι στατικές;

Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2015

Είναι ίσα τα τραπέζια;

Είναι ίσα τα δύο τραπέζια;

Εκπαιδευτικοί: πέντε χρόνια μισθολογικής πανωλεθρίας

Τρομακτικούς ρυθμούς συρρίκνωσης ακολούθησε το εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων από την αρχή της κρίσης. Στη διάρκεια της πενταετίας 2009-2013 καταγράφονται, σωρευτικά, μεσοσταθμικές μειώσεις από 25% έως 38% στις αποδοχές πολιτικών υπαλλήλων, ανάλογα με το υπουργείο, την εκπαιδευτική βαθμίδα και τα χρόνια προϋπηρεσίας, σύμφωνα με στοιχεία που εστάλησαν στην τρόικα από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (τα στοιχεία παρουσιάζονται στην Εφημερίδα των Συντακτών)

Η αίθουσα γρίφων σε προκαλεί να αποδράσεις!

Η λέξη μαθηματικά προκαλεί συνήθως πονοκέφαλο σε μικρούς και μεγάλους. Σε αυτό ευθύνεται ο τρόπος που διδάσκονται και ο τρόπος με τον οποίο τους τα έχουν περάσει. Γι’ αυτό και μια ομάδα δραστήριων μαθηματικών και φοιτητών αποφάσισαν να ιδρύσουν ένα club που θα προάγει τη μαθηματική και λογική σκέψη, μέσα από παιχνίδια ευφυΐας και γρίφους διαδίδοντας τα μαθηματικά με μια διαφορετική προσέγγιση, μέσα από το παιχνίδι. 
 
Πρόκειται για το hIQclub που ιδρύθηκε τη χρονιά που μας πέρασε και δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές. Σκοπός τους είναι να δείξουν πως τα μαθηματικά δεν είναι

Πείραμα ρατσισμού


Ένα απλό πείραμα, το οποίο αποδεικνύει τα βαθυά τυπωμένα στην ανθρώπινη συνείδηση στερεότυπα ομορφιάς, το ένστικτο του φόβου για ανθρώπους που είναι ποιο σκούροι, ακόμα και αν εμείς είμαστε σκουρόχρωμοι, ή και γενικότερα διαφορετικοί από εμάς ή και από την κοινωνία που έχουμε μεγαλώσει.

Το πείραμα υπακοής

Ένα από τα πιο διάσημα πειράματα μελέτης της υπακοής στην ψυχολογία διεξήχθη από τον Stanley Milgram (1963) . Ο Stanley Milgram, ψυχολόγος στο Πανεπιστήμιο του Yale, επικεντρώθηκε στο πείραμα του, στη σύγκρουση μεταξύ υπακοής στην εξουσία και της προσωπικής συνείδησης. Ο ερευνητής ήθελε να διερευνήσει τις αιτιολογήσεις που προέβαλαν οι δεσμοφύλακες των Στρατοπέδων Συγκέντρωσης της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στην Δίκη της Νυρεμβέργης, ότι η υπακοή τους βασιζόταν αποκλειστικά στην εφαρμογή των διαταγών των ανωτέρων τους. Στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί θα παρακολουθήσετε και 2 άκρως ενδιαφέροντα βίντεο για το συγκεκριμένο πείραμα.  

Του Εμμανουήλ Πολυζόπουλου
Ψυχίατρου – Ψυχοθεραπευτή

Υποταγή στο σύνολο!!!

Το 1951 ο Σόλομον Ας πραγματοποίησε μια σειρά από πρωτότυπα πειράματα που σκοπό είχαν να μελετήσουν τις συνθήκες που οδηγούν ένα άτομο να υιοθετήσει τις απόψεις του συνόλου.
Ο Ας έβαλε άνδρες φοιτητές που νόμιζαν ότι συμμετείχαν σε μια διαδικασία οπτικής ευκρίνειας να καθίσουν γύρω από ένα τραπέζι κατά ομάδες των επτά. Στη συνέχεια τους ζήτησε να υπολογίσουν ποια από τις τρεις άνισες γραμμές που εμφανιζόταν σε μία κάρτα ήταν ίση με τη σταθερή γραμμή που εμφανιζόταν σε μια άλλη και να ανακοινώσουν την απάντηση τους φωναχτά.

Στη πραγματικότητα μόνο ένας από τους επτά ήταν ανυποψίαστος. Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες ήταν

«Άναψαν στο φουλ» οι μηχανές στο υπουργείο για το νέο εξεταστικό

Προθεσμία μέχρι στις αρχές της άλλης εβδομάδας έχει λάβει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας η Ομάδα Εργασίας που εργάζεται «πυρετωδώς» για το σύστημα πρόσβασης των υποψηφίων στα ΑΕΙ, το οποίο θα «εγκαινιάσουν» οι μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β Λυκείου.

Οι ομάδα εργασίας εξετάζει:
Α. Το 5ο μάθημα , το οποίο θα είναι προαιρετικό για τους εξεταζόμενους στις Πανελλαδικές, ποιο άλλο επιστημονικό πεδίο μπορεί να ανοίξει, ώστε να διευρυνθεί για τους υποψηφίους ο αριθμός επιλογής τμημάτων. Η Ομάδα Εργασίας δεν έχει καταλήξει ακόμη.
Β. Τα μαθήματα βαρύτητας και τους συντελεστές.
Γ. Τη μείωση της εξεταστέας ύλης.
Οσον αφορά το υπόλοιπα σημεία του εξεταστικού δηλαδή τα τέσσερα μαθήματα αυτά παραμένουν τα ίδια.

Συμμετοχή της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στο Athens Science Festival

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
230315 edutv 2Συμμετοχή της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στο AthensScienceFestival230315 edutv 1
Αισθητή ήταν φέτος η παρουσία της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στο 2ο Φεστιβάλ Επιστήμης και Καινοτομίας (AthensScienceFestival) που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων από 17 έως 22 Μαρτίου.
Την Παρασκευή 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε το βιωματικό εργαστήριο με τίτλο «Η διδασκαλία των θετικών επιστημών στα σχολεία: Πώς μπορεί να γίνει καλύτερη;», κατά τη διάρκεια του οποίου εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σχολικοί σύμβουλοι παρουσίασαν καλές πρακτικές διδασκαλίας θετικών επιστημών και συνεργάστηκαν στη δημιουργία σεναρίων διδασκαλίας που κάνουν την επιστήμη πιο ελκυστική στους νέους. Οι κριτές ήταν αυτή τη φορά μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ψήφισαν τις πρακτικές διδασκαλίας που τους άρεσαν περισσότερο, αλλά και βοήθησαν τους εκπαιδευτικούς στη δημιουργία ελκυστικών σεναρίων που θα εκπροσωπήσουν τη χώρα μας στο «InnovationSwapWorkshop», το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο στη Σόφια της Βουλγαρίας.

O τρομερός σκακιστής Γκάρι Κασπάροφ

Τα στατιστικά για τα σκακιστικά έργα και ημέρες του δαιμόνιου Ρώσου, για πολλούς του κορυφαίου σκακιστή όλων των εποχών, μιλούν από μόνα τους.

Ο νεαρότερος παγκόσμιος πρωταθλητής που είδε ποτέ η επικράτεια του σκάκι, ξεκίνησε να ασχολείται με το ασπρόμαυρο ταμπλό ήδη από τα έξι του χρόνια ζωής, αφού έλυσε περίφημο σκακιστικό γρίφο!
 
 Γεννημένος το 1963, μπήκε στη διεθνή ελίτ το 1980, ως μετρ (grandmaster) και παγκόσμιος πρωταθλητής! Ήταν μόλις 17 χρονών.

Ο έφηβος δεν σταμάτησε βέβαια εκεί, καθώς από τη δική του συνεισφορά έγινε το σκάκι δημοφιλές στο ευρύ κοινό, μέσα από τις θρυλικές του μάχες με τον επίσης παγκόσμιο πρωταθλητή Ανατόλι Κασπόφ, αλλά και τη νικηφόρα αναμέτρησή του με τον «σκακιστικό» υπολογιστή Deep Blue της IBM το 1996!

Ο Κασπάροφ εγκατέλειψε το επαγγελματικό σκάκι το 2005 και πλέον είναι πολιτικός ακτιβιστής και συγγραφέας, όχι βέβαια προτού κάνει το όνομά του συνώνυμο του σκάκι, όντας ο πρώτος superstar των 64 ασπρόμαυρων τετραγώνων…

Πρώτα χρόνια



Ο Γκάρι Κίμοβιτς Κασπάροφ γεννιέται ως Γκάρι Βαϊνστάιν στις 13 Απριλίου 1963 στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, επαρχίας τότε της Σοβιετικής Ένωσης, απ’ όπου έλκει εξάλλου το διεθνές παρατσούκλι του, ως «Αστέρι του Μπακού».

Σιμουλτανέ Κασπάροφ με 30 αντιπάλους


Άνθρωπος εναντίον μηχανής

Στη δεκαετία του 90 έγινε τεράστιος θόρυβος στα media για τις κόντρες ανάμεσα στον άνθρωπο και τον υπολογιστή στο σκάκι. Ο λόγος για την μεγάλη σύγκρουση ανάμεσα στον Ρώσο παγκόσμιο πρωταθλητή Γκάρυ Κασπάροφ και τον υπερυπολογιστή Deep Blue της IBM.

Στην πραγματικότητα ήταν μάχη μεταξύ ανθρώπων, οι οποίοι απλώς έκαναν διαφορετικά επαγγέλματα: από τη μία οι σκακιστές και από την άλλη οι προγραμματιστές των computer, οι οποίοι προσπαθούσαν να στήσουν έναν υπέρ- υπολογιστή ικανό να κερδίσει έναν παγκόσμιο πρωταθλητή της σκακιέρας.

Κυριακή, 22 Μαρτίου 2015

Σημαντικά λάθη καριέρας που κάνουν οι νέοι

Τι να προσέξετε όταν μπαίνετε στον επαγγελματικό στίβο

Το να είναι κανείς ένας νεαρός επαγγελματίας είναι πολύ συναρπαστικό και ταυτόχρονα πολύ δύσκολο. Για τους περισσότερους νέους από 20 χρονών και πάνω, ο επαγγελματικός στίβος είναι γεμάτος προοπτικές και κινδύνους, ευκαιρίες και απειλές, ενώ κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, η απειρία τους φαίνεται.

Αν είστε λοιπόν στο ξεκίνημα της καριέρας σας, από τα 20 έως τα 30, που μπαίνουν οι βάσεις για το μέλλον σας, προσέξτε να μην κάνετε κάποια πολύ συνήθη λάθη:

- Στην ηλικία των 20 είναι κανείς πολύ νέος, ωστόσο είναι λάθος να πιστεύετε ότι αυτά που λέτε ή κάνετε δεν μετράνε. Όταν φτάσετε τα 50 είναι πολύ πιθανό να μη σας αρέσουν πολλά απ' αυτά που κάνατε, όμως είναι τα πρώτα σας βήματα και καλό θα ήταν να κάνετε όσο γίνεται λιγότερα λάθη.

Πρόβλημα σε ερώτημα στην Κατεύθυνση Β Λυκείου σε θέμα της τράπεζας θεμάτων

Ήρθε πριν λιγες ημερες η επιβεβαίωση των όσων λέγαμε καθώς το Υπουργείο άλλαξε το  σημείο όπως ακριβώς το είχαμε προτείνει στις 29/1/2015.
Δείτε την ανάρτηση:
Στο Θέμα GI_V_MATHP_2_22522 των Μαθηματικών Προσανατολισμού της Β Λυκείου ένα ερώτημα θέλει προσοχή:
Στο β ερώτημα καλύτερα θα ήταν το σημείο Γ να γίνει Γ(11,12) και όχι Γ(1,12) που το μόνο που κάνει είναι να μπερδεύει τον μαθητή καθώς δεν αποτελεί προέκταση του α ερωτήματος.

Από το σημερινό Βήμα για το νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια

Από το σημερινό Βήμα:

Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δηλώνουν περισσότερες σχολές μόνο εφόσον εξεταστούν και σε πέμπτο μάθημα

Σε συνεχή επαφή με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής βρίσκεται ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης και οι συνεργάτες του, προκειμένου να καταλήξουν στις αλλαγές που θα γίνουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις της επόμενης χρονιάς, που θα «εγκαινιάσουν» οι σημερινοί μαθητές της Β Λυκείου.

Ηδη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταλήξει σε δύο αποφάσεις:

Σάββατο, 21 Μαρτίου 2015

Ο απίστευτος Κασπάρωφ

Αν γνωρίζετε σκάκι τότε σας παρακαλώ απολαύστε έναν από τους μεγαλύτερους σκακιστές που έχουν περάσει από τον πλανήτη μας να εξηγεί κινήσεις και τακτικές θυσιάζοντας σχεδόν κάθε κομμάτι.
Δείτε το αξίζει πραγματικά!!!

Εντός των ημερών η ανακοίνωση για το σύστημα εισαγωγής του 2016

Διεύρυνση των επιλογών με 5ο προαιρετικό μάθημα

Τέλη της εβδομάδας αρχές της επόμενης θα γνωρίζουν οι μαθητές της Β Λυκείου, όπως ενημέρωσε το newsbeast.gr στενός συνεργάτης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, το σύστημα εισαγωγής όπως διαμορφώνεται μετά την επεξεργασία της επιτροπής που έχει συσταθεί στα πλαίσια της διεύρυνσης των επιλογών των υποψηφίων που αποτελούσε άλλωστε και προεκλογική εξαγγελία του ΣΥΡΙΖΑ.

Σε χθεσινή συνεδρίασή της η επιτροπή φαίνεται να κατέληξε στο σύστημα το οποίο θα προτείνει στον υπουργό Παιδείας.

Σύμφωνα με πληροφορίες προκρίθηκε το σενάριο του 5ου προαιρετικού μαθήματος με το οποίο οι μαθητές θα ξεκλειδώνουν σχολές πέραν του πεδίου τους. Έτσι ανάλογα με το 5ο μάθημα οι υποψήφιοι του 2016 θα μπορούσαν να επιλέγουν σχολές και από άλλα επιστημονικά πεδία. Ενδεχομένως να καταργηθεί το επιστημονικό πεδίο των παιδαγωγικών τμημάτων καθώς η εισαγωγή θα πραγματοποιείται από όλα τα επιστημονικά πεδία.

Η πρόταση θα παρουσιαστεί στον υπουργό Παιδείας μόλις επιστρέψει από το Παρίσι και εφόσον εγκριθεί θα ανακοινωθούν οι αλλαγές ενδεχομένως και στα τέλη της εβδομάδας.

Όσον αφορά την κατανομή των σχολών ανά επιστημονικό πεδίο και τις στρατιωτικές σχολές αυτή αναμένεται να πραγματοποιηθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής μετά τις κατευθύνσεις που θα δώσει η αρμόδια επιτροπή.

Πότε πρέπει το παιδί να κάνει λογοθεραπεία;

Η καθυστέρηση της ομιλίας ανησυχεί πολύ συχνά τόσο τους γονείς όσο και τους ειδικούς. Η ανησυχία αυτή υπάρχει, διότι πολλά αναπτυξιακά προβλήματα συνοδεύουν την καθυστέρηση της ομιλίας ενός παιδιού. Είναι πολύ σημαντική η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία των δυσκολιών, γιατί μπορεί να επηρεάσουν μετέπειτα την κοινωνική, μαθησιακή και συναισθηματική ζωή του παιδιού.
Πότε λέμε πως έχει καθυστέρηση λόγου;
Για να πούμε πως ένα παιδί έχει καθυστέρηση λόγου πρέπει να γνωρίζουμε τα φυσιολογικά στάδια ανάπτυξης ενός παιδιού. Δηλαδή τι θα έπρεπε να κάνει και να λέει ένα παιδί σε κάθε ηλικία και τι αυτό κάνει. Όταν μιλάμε για καθυστέρηση της ομιλίας, αναφερόμαστε σε παιδiιά πρώιμης ηλικίας στα οποία οι γλωσσικές δεξιότητες της ομιλίας έχουν καθυστερήσει. Ενώ το παιδί μεγαλώνει, η γλωσσική του εξέλιξη δεν συμβαδίζει πάντα με την βιολογική του ωρίμανση από άγνωστα αίτια ή συχνά αποτέλεσμα γνωστής αιτιολογίας όπως διάφορες διαταραχές. Τέλος σημαντικό είναι να ελέγχουμε αν το παιδί μας κατανοεί και αν μας μιμείται, τα στάδια αυτά προηγούνται της λεκτικής ανάπτυξης.
Επιστημονικές μελέτες συσχετίζουν τις μαθησιακές δυσκολίες με την καθυστέρηση του λόγου και τις διαταραχές λόγου. Στη συνέχεια οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζουν την κοινωνική και συναισθηματική ζωή του παιδιού. Η έγκαιρη διάγνωση και η πρώιμη παρέμβαση είναι πολύ σημαντική, επίσης η καθυστέρηση λόγου είναι ένα βασικό σύμπτωμα που το συναντάμε σε πολλές άλλες σοβαρές διαταραχές της παιδικής ηλικίας.
Ποιές είναι οι προειδοποιητικές ενδείξεις για την καθυστέρηση του λόγου;
                                   Τι θα πρέπει να λέει; Πότε ανησυχούμε;
13-18 μηνών, χρησιμοποιεί πρότυπο επιτονισμό ενηλίκων και παράγει ακατανόητο λόγο
13-18 μηνών, αν το παιδί δεν λέει «μαμά - μπαμπά» αναφερόμενο στο σωστό πρόσωπο με νόημα
13-18 μηνών, έχει ένα εκφραστικό λεξιλόγιο από 3 έως 20 ή περισσότερες λέξεις (κυρίως ουσιαστικά)
13-18 μηνών, αν παίζει με μονότονο, επαναλαμβανόμενο τρόπο χωρίς να προσποιείται π.χ ότι μιλάει στο τηλέφωνο.
19 -24 μηνών, χρησιμοποιεί λεξιλόγιο 50 έως 100 ή και περισσότερες λέξεις, αρχίζει να συνδυάζει ουσιαστικά με ρήματα
19-24 μηνών, αν  το παιδί δεν φλυαρεί με λέξεις και χρησιμοποιεί μόνο το "μαμά- μπαμπά"
19-24 μηνών, είναι 25-50% κατανοητός προς τους ξένους
21-24 μηνών, δεν έχει αναπτύξει τουλάχιστον 10 λεξούλες και δεν γνωρίζει το όνομα του
2-3 ετών, ο λόγος είναι καταληπτός 70%.
2-3 ετών, όταν ο λόγος του είναι ακατάληπτος προς τους ξένους
2-3 ετών, κάνει ερωτήσεις με 1 ή 2 λέξεις και χρησιμοποιεί φράσεις με 3-4 λέξεις.
2-3 ετών, όταν δεν κάνει ερωτήσεις όπως «που μπαμπά;»

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι σχετικά με τα εξεταστικά κέντρα

Το panelladikes24 επισημαίνει μερικά σημαντικά σημεία για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2015

ΕΞΕΤΑΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΕΛ ΚΑΙ ΕΠΑΛ
Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ εξετάζονται σε εξεταστικά κέντρα που θα συσταθούν σε όλη την επικράτεια.

ΕΞΕΤΑΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΠΑΛ - Β΄
Οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ-Β΄ εξετάζονται πανελλαδικά σε 4 ή 5 μαθήματα σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΓΕΛ και σε 2 μαθήματα ειδικότητας σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΕΠΑΛ-Α΄.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις προσέρχονται μόνο όσοι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, αποδεδειγμένα λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις του Μαΐου-Ιουνίου, αφού θα έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Λύκειο φοίτησης τους εντός τριών ημερών από την ημέρα εξέτασης που απουσίασαν. Εξεταστικά Κέντρα ορίζονται ΜΟΝΟ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο μάθημα των επαναληπτικών πανελλαδικών και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί από το Λύκειό τους. 

Η πλειοψηφία των μαθητών Λυκείου στρέφεται σε φροντιστήρια-ιδιαίτερα

Ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι και μάλιστα από φίλους ή συγγενείς επιλέγει να κάνει το 22% των μαθητών Λυκείου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία PALMOS ANALYSIS για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί μια πανίσχυρη παραοικονομία στον εκπαιδευτικό χώρο, καθώς όπως φανερώνουν τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί, ο ετήσιος κύκλος εργασιών που αντιστοιχεί στα ιδιαίτερα μαθήματα μέσης εκπαίδευσης στην Ελλάδα φτάνει τα 280 εκατομμύρια ευρώ.

Στην αγορά αυτή, υπάρχει μεγάλο εύρος προσφερόμενων ωριαίων αμοιβών για μαθήματα στο σπίτι που ξεκινάει από από 3,5 ευρώ την ώρα και φτάνει  μέχρι και τα 70 ευρώ!

Το 46% των ερωτηθέντων στη έρευνα παραδέχεται ότι δεν λαμβάνει καμιά απόδειξη για τις δαπάνες ιδιαιτέρων μαθημάτων και μόνο το 35% ισχυρίζεται ότι λαμβάνει αποδείξεις.

Την ίδια στιγμή, στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης με μόλις το 7% να παραδέχεται ότι δεν κόβει αποδείξεις, ο κύκλος εργασιών φτάνει τα 450 εκατομμύρια ευρώ.